• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Har bilbarnstolsfunderingar idag (igen), mycket riktigt är det så att vår stol bara är godkänd för 18 kg bakåtvänd i baksätet, så om vi vill flytta bak Iris så måste vi vända på stolen. Å andra sidan är hela stolen oavsett position bara godkänd för 25 kg och där är vi ju snart, 1 kg kvar. Fast jag gissar att gränserna är hyfsat väl tilltagna. Dessutom så börjar remmarna bli för korta, de går inte att dra ut mer och med tex vinteroverall kommer vi aldrig att kunna knäppa dem. Hm. Nästa stolsmodell ska vara från 4 år tydligen men man borde väl kunna vända befintlig stol framåt innan dess? Löser ju bara problemet tillfälligt i och för sig.

• Liten med Mindre

BS - finns det ingen på typ försäkringsbolaget som du kan rådgöra med. Har för mig att vissa hjälper till med barnstolsfrågor. Eller om barnaffärerna är kunniga i sånt?

• BrudSommar2006

Liten, försäkringsbolaget vet jag inte men barnaffärerna kollar ju bara rekommendationerna för godkänd stol och där vet vi ju redan att det står 18 kg bakåtvänt och 25 kg framåtvänt. Vi har redan frågat flera gånger och det är ingen som någonsin skulle säga men äh, gör så ni, det går säkert bra... Tillverkaren följer ju också bara sina rekommendationer. Bara det att nu faller ju Iris emellan två modeller pga att hon är så stor för att bara vara två. Det var likadant när vi skulle byta modell förra gången och var tvungna att byta bort babyskyddet innan rekommenderad ålder men där fick vi pressa ner henne tills hon blev fyra månader eller vad det nu var.

• BrudSommar2006

Telis, usch för hicka, det har inte hänt än här i alla fall. Har förlorat mycket sömn pga av det när jag var gravid med Iris. Fast dig verkar det ju inte bekomma än så länge i alla fall!

• Telis

BS, det kan ju hända att det ändras sen när han börjar sparka hårdare men än så länge stör det inte alls. Känns bara skönt att man vet att han lever. Jag har moderkakan i framvägg också så det kanske gör att det inte känns lika mycket som om den inte ligger i vägen och skyddar?

Svårt det där med bilstolarna. Så man kan inte bara gå på vikten nu?

• Fru E

Dags för lunch här och en promenad i solen. Får se om jag kan mota bort depphumöret

Kram på er!

• Fru E

Blev en lime grön vind och vatten tät everest jacka i storlek 158/164 billigt och bra

• Fru E

Hörrni ni får inte jobba så flitigt när jag sitter och rullar tummarna

• fru AM

EA: köpte du jackan till dig själv? I såna fall: säg till om du vill ärva kläder efter min storson - ni har samma storlek

EA&MJ skrev 2009-09-25 13:01:25 följande:

Blev en lime grön vind och vatten tät everest jacka i storlek 158/164 billigt och bra
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor