• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Jösses Amalia vilken vecka jag har haft ... och vad härligt att sitta och bli utskälld av en galen tyska så här på fredagseftermiddagen. Har nu inte mycket energi över till spinningpasset.

• muggles

EA: klart du ska ha godis!!!

Lappis: galen tyska -

Nu dagishämtning!!!

• Lapinette

muggles - ja hon bröt, svor och skrek att det ska vara ORDNING!!! och inget jävla daltande!!! Sen sa hon en MASSA andra saker eftersom jag pratade med henne i närmare 20 minuter. Samtalet avslutades dock glatt och trevlig helg men jösses ... nu är jag helt slut!

• Ore

Äääähhh, hann inte läsa ikapp innan maken kom hem och säger att han stjäl min internetuppkoppling om en minut...

Men jag kan leva med det, för trots att han sa motsatsen i morse, så kom han faktiskt till föräldrakursen

Nu är nog min minut slut... Puss på er!

• passionsblomman

Lappis: Galna tyskor kan man ju klara sig utan såhär en fredageftermiddag!

Ore: jaså det ändrades till ett förståndigt beslut ändå i mannens huvud. Så BRA!

• Tinga

Muggles - ja, just det; jag tänkte inte på att de förmodligen inte har erlagt hela köpeskillingen, utan bara betalat handpenning, och då kan man ju inte få göra hur man vill med försäljning/kontraktsåtertagande heller. Men det är ju perfekt om ni slipper en budgivning.

Muggles & Telis - ja, tänk vad man kan sänka kraven på "mysiga, ensamma stunder"!

PB - heter inte den bakelsen Bananza eller något sån't? Har för mig att ett bageri här i stan gör sådana tårtor.

Ore - vad bra att din man hängde med även på den sista träffen.

• Tinga

Lappis - det låter som att du verkligen har förtjänat att få vara borta från jobbet ett par dagar. Galna tyskor är inte att leka med!

• passionsblomman

Tinga-vet inte, jag frågade vad den hette men hon i butiken visste inte det. Jag får fråga igen nästa gång. (shit vilket uppsving detdär kondiset kan få nu när jag flyttat hit...)

• viktualia

Passionsblomman - om kondiset är stället som jag känner till... så behöver de nog uppsving.. fniss

Ego - första dygnet med nya tabletterna var en besvikelse. jag spydde på bussen till jobbet. tröttsamt värre, även om jag numera utarbetat en metod som gör att mitt spyende inte stör övriga resenärer.

Har ni kommit hem från en två dagars jobbresa. Kan varmt rekommendera käk på det här stället www.forshem.se/

Nu är jag aptrött, maken är på rymmen och jag funderar på om jag orkar dra iväg och handla nåt fredagsgott till mig själv.. och VAD i så fall?!?!

Liten - GRATTIS till jobbet och det är KLART att du ska ha löneförhöjning!!!

• passionsblomman

Vickan: Ja, jag tror också de behöver svingas upp allt som går!
    Det kliar i mig när jag ser hur fiiiiint man skulle kunna fixa till det också!

Och HUR spryr man diskret mer exakt? Det vore nyttigt att kunna kanske...

har du sett psykfallet i prästtråden förresten? Jag har inte på länge hört så mycket svammel.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor