• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

kaninerI ... herregud försöker jag skriva någon slags svitalienska?

• kängu

Bra gjort Lappis, med stora bokstäver o allt!!!

• Fru E

Lappis-du får gå tillbaka till kollegan och säga att du bredde på lite

• kängu

Hm... jag är helt ensam här på jobbet verkar det som. Undrar var alla andra håller hur??? *ropar*

• Telis

Lappis, kaninerl ser lite österrikiskt ut. Hur gick det med er diskussion hemma igår, är maken med på att gå kursen på måndagarna?

Nenne, skönt att det känns lite bättre idag. Och P, om du läser det här , vad gullig du är som åker och köper wienerbröd till Nenne när hon behöver det.

Frejis, hur gick inskrivningen?

Snorkis, jag har aldrig dissekerat mina ÄL-tester så jag vet inte.

Jaaaa, fredaaaaaaag! Fy tusan så skönt!

Vad ska ni göra i helgen? Vi ska på bondens marknad imorgon och köpa kilovis med vaxbönor, jag är sååååååå sugen på kokta vaxbönor med lite smör på. Och på söndag blir det kanske någon hus- eller lägenhetsvisning.

Eller också får jag sitta på närakuten. Den här hostan är inte kul. Inatt hade jag så ont i bröstet och mellan skulderbladen att jag bestämde mig för att gå till vårdcentralen idag på morgonen men så kändes det bättre när jag gick upp så jag struntade i det. Och nu sitter jag här igen och hostar.

• Lapinette

Telis - att han ska gå kursen kom vi överens om direkt... det var bara att han klagade vilket gjorde mig ARRRRRG! Igår var det inte läge för diskussioner och så lär det vara i några dagar till (slutet av ett kvartal). Han jobbade och hade t o m diskussioner med en kund (i Israel ... + 1 timme) igår kväll kl 22.30. Hade inte en tanke på det tidigare i veckan ... han blir så jäkla stressad de där sista dagarna.

Gå till vårdcentralen BUMS! Du kan ju inte hosta och vara dålig i all evighet!

Jag har inte fått några hus skickade till mig . Erik Olsson måste ha glömt bort mig denna vecka.

Ikväll ska vi spinna som vanligt och sen gå till Nalen Alcazar för att se en av våra kompisars band spela live. Imorgon bär det av ut till landet. Ska hjälpa gamlingarna att fälla träd och på fredag så kanske, kanske... (om det är regnar) vi ska sätta igång med vår hallhörna.

• Lapinette

Telis - det ska vara kanineri men för att betona skrev jag andra gången med stor i ... vilket jag ser nu ser ut som ett L! I är plural för maskulinum på italienska.

• Liten med Mindre

Telis - iväg till doktorn med dig! Har du inget jobb du kan sitta o läsa medan du väntar på din tur?

Izzie - kollegan fick fast tjänst på det han gör nu, så han är nöjd o glad ändå eftersom fast jobb var hans huvudmål. O cheferna är glada över att göra 2 personer nöjda.

Nu ska jag bara hålla huvudet kallt och inte förlora min själ på kuppen. Känner att det är jättelätt att tycka att stora jätteföretaget säkert har stenkoll på allt och vet bäst hur vi ska får ordning på skeppet - när jag kanske i själva verket tycker att deras system verkar yberrörigt och att mina oprövade idéer vore bättre.

Lappis - synd att de "bytte" kaniner mot råtter. Usch!

AM - härligt att det fanns en plan för benen! Fin o färdig till glöggminglen!

• fru AM

Haha - ja vad kan jag säga: Jo, benen är faktiskt inte blå och röda längre utan mer lila och gula (dvs blåmärkena är på väg bort)! Ska hon göra operationen hos "min" doktor (Anders Holmberg, Scandinavian Venous Center) kan hon känna sig helt safe, han är väldigt erfaren och erkänd inom området. Och trevlig! Förresten blåmärkena är kvar 2-3 veckor - inte månader som jag skrev tidigare!

MEN - jag önskar att någon hade förberett mig på hur benen skulle se ut när bandagen togs av. Säg åt henne att ladda upp med plåster, lite kompresser och tejp. Plus stödstrumpor!

Men jag måste också säga att läkaren inte ofta tar bort så mycket som på mig. Förmodligen har hon färre/lindrigare bråck. Och om hon har tur har hon dem på baksidan så hon slipper se eländet ...

Säg också åt henne att inte dra sig för att ringa kliniken efteråt så fort hon undrar ngt. Betalar man dyra pengar ska man få all service och info (och även om man får op "gratis" via landstinget förresten - kliniken tjänar ju multum!)

Önska henne lycka till fr mig!

Lapinette skrev 2009-09-25 08:59:29 följande:
    AM - min kollega ska göra samma operation som dig i nästa vecka. Jag berättade lite kortfattat för henne om din köttfärslimpa och hon såg helt skräckslagen ut!! Skit, nu har jag skrämt henne ... kan du komma med några positiva hejjar rop till henne så där inför op?Annars vill jag bara tillägga .... FRRRRRRRRRREEEEEEEDAAAAAAAG!!!!
  • Lapinette

AM - tack, ska ge henne det hur har skrivit så hon får lite tips på vägen.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor