• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Lappis, ja då, var han säkert bara stressad över jobbet när det där dök upp.

Jaså, det var ett stort I, jag läste det som ett litet L.

Mja, jag vet inte, jag vill inte gå till läkaren i onödan, dom har nog att göra ändå. Och jag HAR ju faktiskt inga allvarligare symptom. Nej, jag väntar nog till nästa vecka, om jag inte blir sämre i helgen, då går jag förstås direkt.

• Lapinette

AM - har varit inne hos kollegan och hon ska inte till samma läkare men till samma klinik.

• fru AM

Det går säkert bra det med! Ska hon sövas eller lokalbedövas?

Lapinette skrev 2009-09-25 09:53:05 följande:
    AM - har varit inne hos kollegan och hon ska inte till samma läkare men till samma klinik.
  • fru AM

Som jag. Skönare att sövas tror jag. JAg hade inte velat vara vaken! Ska hon göra båda benen eller bara ena benet? JAg tror att jag hade extremt mycket att åtgärda faktiskt och det är därför det såg ut som kriget när nag toga av bandagen. De flesta har inte så mycket.

Lapinette skrev 2009-09-25 10:01:57 följande:
    AM - sövas ... tror hon.
  • Ore

2-3 veckor med blåmärken låter betydligt bättre än 2-3 månader, AM! Litet sårläkning också, men snart ska du förhoppningsvis kunna visa upp ett par snygga spiror

Telis: Iväg till doktorn med dig, låter inte alls bra med så mycket hosta...!

Ruvdag 6 för Nenne, och du har ensamrätt på navelhållning... Tyvärr (eller snarare som tur är, tycker jag ) så går det inte att slå knut på den i praktiken, den är inte fullt utploppad men den buktar definitivt ut litet. Jag är glad att det inte är beach-säsong, för utbuktande navel ÄR inte så snyggt, tycker jag inte...

Maken har gjort myteri idag, och kommer inte följa med på sista föräldrakurstillfället... (Jag som hoppats att han glömt att det bara var de tre första gångerna jag "krävde" hans närvaro, men icke). Idag ska det handla om amning och tiden efter förlossning, så ska han missa någon gång så är det väl idag iofs...

• Liten med Mindre

Eller så är det idag han borde vara med Ore - det underlättar ju för honom om han vet vad du går igenom/hur saker brukar vara.

Hälsa att du gör myteri från förlossningen och låter honom ta den biten så att du kan åka på spa!

• Telis

Ore, mja, det kan väl hända att han inte har så mycket nytta av amningsinformationen men det är ändå synd att han inte vill följa med. Fyra öron och två hjärnor hör ju och minns mer än två öron och en hjärna. Och det är väl bra om han vet redan i förväg vad som kan hända med förlossningsdepressioner, problem med amningen, osv. Men han verkar ju vara sällsynt envis, din karl.

Min man är redan lite nervös för vad som händer efter förlossningen och vad vi/han förväntas göra då. Jag tror att han ser framför sig hur vi sitter där på sängen och inte vet vad som är upp och ner, hur man byter blöjor, ger mat eller någonting. Och det har han ju helt rätt i.

Ja, det där med utbuktande navel är en liten skräck jag också har. Fast än så länge verkar min navel sitta fast inne vid ryggraden för nu har jag en löjligt stor grop på magen istället för någon utbuktning.

Igår hade Televinken hicka så att det syntes på utsidan. Aoooowww, vad sött! Men typiskt nog slutade han tre minuter innan maken kom hem. Det är konstigt det där, han kan leva rövare men så fort maken kommer i närheten för att känna så blir han som förstenad.

• BrudSommar2006

Hej.

Nenne, inte har maken lovat någon bot och bättring, han tycker att det är jag som är elak och allt är mitt fel. Fast det är ju inte roligt att vara ensamstående småbarnsmamma heller så det känns som att jag antingen får stå ut eller inte, det är liksom de två valen man har. Jag tror knappast att någonting kan få honom att helt ändra personlighet och bli en helt ny människa och inte jag heller. Fast just nu är vi sams i alla fall.

Muggles, det där huset med utrop 3,8 hade snarare gått för 4,8 här än runt 4 milj. Ingenting går ju upp så lite som bara ett par hundra tusen här tyvärr. Hoppas att ni får ert hus snarast i alla fall!

• Liten med Mindre

Telis - lugnande inverkan? Hoppas det fortsätter även utanför magen.

Min navel bekommer mig inte i vanliga fall - men just nu är området därikring superkänsligt, och maken får gärna klappa magen, bara inte naveln.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor