• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Lovar att sluta spamma tråden nu så ni kan komma in

• kängu

ja för sjutton det är det! freeeeeeeeeeeeeeeedag!!!! jippie! :-d :-d :-d :-d

• kängu

åh vad jag blir irriterad på detta stora bokstäver förbud!

• kängu

Hörni Göteborgare, jag efterlyser följande:

BÄSTA barnvänliga brunchstället i stan? Jag och maken firar 6 år tillsammans imorgon och tänkte fira med brunch & shopping på stan! (vi hade tänkt ta oss en hotellnatt också men allt är ju uppbokat pga den där jäkla bokmässan...)

Tips emottages tacksamt!

• Snorkfröken77

Freeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

Hörnni nu behöver jag er hjälp igen, ni som testat CB digital, visst borde själva stickan som man matar ut vara som ett vanligt ÄL-test, dvs att strecket bredvid kontrollstrecket ska bli mörkare ju närmare ÄL man kommer? Eller är det inte så? I instruktionerna står det att man inte ska bry sig om strecken, men vem f-n bryr som om instruktioner?

• Fru E

Snorkis-vet inte riktigt.....CB visar ju bara de två dagar som du är mest "fertil" men vet inte hur den kommer fram till det....tycker bara de där strecken förvirrar en

• Izzie

EA - Än är det ju inte helt kört, ömma bröst fick inte jag förrän flera veckor efter bekräftat plus. *håller tummarna så knogarna vitnar*

Snorkis - ingen aning faktiskt, fast det låter ju rimligt att strecken blir starkare ju mer de fångar upp?

Kängu - Matilda har haft två feberkramper nu. Den första i juni så och sen en till för några veckor sedan. Superobehagligt. Märker att jag går som på nålar när hon är förkyld och har lite feber. Men det är ju bara att lära sig leva med. Det kommer ju växa bort.
    Mysigt med brunch & shopping!!!

FREEEEEDAG!!!!!

• Fru E

Izzie-brösten litar jag inte på men när det kommer brunt tappar jag hoppet lite

• kängu

Izzie, förstår att det känns obehagligt!! Hoppas att det inte blir några fler!

• Lapinette

nenne - tänker du på mig varje gång du ser en liten kanin?!

Våra små kanineri Vasaparken tog man livet av för något år sedan. Istället ser vi bara råttor när vi går hem på kvällen genom parken . Föredrar de små söta kaninerna.

AM - min kollega ska göra samma operation som dig i nästa vecka. Jag berättade lite kortfattat för henne om din köttfärslimpa och hon såg helt skräckslagen ut!! Skit, nu har jag skrämt henne ... kan du komma med några positiva hejjar rop till henne så där inför op?

Annars vill jag bara tillägga .... FRRRRRRRRRREEEEEEEDAAAAAAAG!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor