• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Nenne, åååååh, jag hoppas såååååååå att det är ett falsklarm!!! Det är bara för fel och för tidigt och för j*vla orättvist om du skulle få mens nu.

• Vännerfan

Nenne,
    Nej, nej, NEEEEEEJ, det får inte vara SANT!! Hoppas, hoppas, hoppas på någon annan förklaring till blodet. Är det inte väldigt tidigt för det att komma redan även om det skulle vara tanten!??

MSW,
    Jag är i vecka 16 nu. Och nästa person som förvånat kommenterar mitt illamående med att det ju brukar gå över efter 3 mån (och de är förvånansvärt många och min chef är en av dem) borde få samma hårda tillhugge i huvudet som de människor som fäller klantiga kommenterar om utebliven graviditet. Jag VET att det brukar gå över efter 3 mån, tack för påminnelsen, men VAD i hela friden ska jag göra åt att det inte gjort det då mer än följa alla råd som finns!? Det är liksom inte så att jag VILL må illa!! *lite ironi*

BS,
    Jag har också tänkt tanken att det kanske håller i sig hela graviditeten. Förut hoppades jag att varje vecka var den sista med detta, men det gör jag inte längre.

Liten,
    Stort grattis till nya tjänsten!!

PB,
    Det är nog så att jag är en riktig lipsill här också! Mest grät jag med dem som blev så glada över att ha gått vidare att de själva grät. Har väldigt lätt för att ryckas med och leva mig in. Vi har inte heller kanal 5 och det är lite synd faktiskt. Om inte annat så saknar jag faktiskt "Vänner". Har ju alla avsnitt inspelade, men vi har inte ens brytt oss om att plocka upp VHS:en. Får nog köpa dem på dvd i stället.

Vickan,
    Tror inte det räcker att ta dem på kvällen innan. Hade dock varit väldigt smidigt att slippa ställa klockan en halvtimme före uppstigning varje morgon. Men som sagt. Tror inte de verkar så länge.

Ego (ännu mer),
    Maken gick upp idag och tog hand om Prinsen då jag behövde sova mer för att inte må mer illa samt ligga still efter tablettintag. Steg upp först 9.20... Fattar inte hur de kunde hålla sig så tysta att jag kunde sova vidare. Väldigt skönt iaf. Och nu är de ute på ärenden så jag har ätit frukost i lugn och ro och ska nog också bege mig ut på lite ärenden snart. Köpa gräsfrön att planera under plommonträden, lämna tillbaka en overall då den inte var vattentät och köpa nåt att ha på kakelfogen i köket så att det inte blir fettfläckar så lätt.

Ha en trevlig helg och hoppas tanten håller sig långt borta från er!!!

• Vännerfan

Och blir det trådträff i Växjö kvistar jag gärna förbi!

• viktualia

Vänner - jag är med i gänget som slår ner nästa person som säger att "gravidillamående går över i v12". Och att jag tar tabletten på kvällen var på inrådan av läkarn, men jag kanske ska testa morgonen istället. Grubblar över hur kul det är ställa en väckarklocka på 5.00 och sedan en på rätta tiden 5.30... hm...

*fortsätter hålla tummarna hårt och länge för Nenne*

• Tinga

Nenne - åh nej! Sitter här med kalla kårar längs hela kroppen och hoppas innerligt att det är falsklarm. Käraste vännen, det är ju verkligen din och P:s tur nu. Varma kramar!

• Stefan09

Är det bara jag som är rädd för att få ungar för tidigt här? Antar det eftersom ingen svarade på mitt inlägg:

Stefan09 skrev 2009-09-25 21:50:11 följande:
    Barn är inget direkt man vill ta upp när man inte ens har gift sig än men kanske ca fem år efter bröllopet, det är ett stort ansvar att skapa liv. Jag tror man måste börja med att lära känna varandra bättre innan man blandar in ännu fler.
  • viktualia

Jag har för mig att det var Kängu som skrev att hon träffat trevliga typer i hålan. Måste bara berätta att jag "vänstrar" genom att hänga på FL och där har jag hittat en riktigt trevlig lirare som bor i min håla. Himla najs att diskutera graviditet med nån här i stan. Får väl ta mig samman och träffa henne nån gång också... hon bor på promenadavstånd från mig.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor