• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Här laddar vi för att gå iväg till Innebandyn som visst ska starta upp för hösten idag.
    Min son har trampat runt tillräckligt många dagar nu, efteersom fotbollen redan slutat för säsongen, så jag HOPPAS det finns ett bra lag han kan få vara med i och få gå loss lite så han får lite fler kompisar och får ur sig lite överskottsenergi.

Själv har jag en obeveklig skallebank idag, helt utan förklaring.
    Kanske alla slaggprodukter som massören fått loss som spökar.

• viktualia

Nenne... babbelVickan saknar ord... varför är fertiliteten så OTROLIGT taskigt fördelad?!?!!? Och VARFÖR fattar inte fertilitetsguden att så underbara personer som du VERKLIGEN måste få bli gravida?!?!!?

:cheer up hug:

... gråter en skvätt och skickar stora stora kramar!!!

• kängu

Nenne, så förbannat jävla orättvist livet är
    Skit skit o skit!!! Kramar & tankar till dig och P, även om jag fattar att det inte hjälper ett skit...

• MSW

Nenne: Vet inte vad jag ska säga, som inte redan är sagt! Känns verkligen jävligt orättvist!

• MSW

Ea: Hoppas det känns bra att träffa hoppsan+bebis! *styrkekram*

• Oupsie

Men fy f*n vad j*vla orättvist Nenne
    Så ledsen för er skull

Kramar

• Piggelin1

Allrakäraste Nenne & maken din också,
    fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad livet är orättvist, det var ju er tur nu, det var ju bestämt
    Skickar alla kramar i världen som jag kan hitta
    ...och sen ett gäng till
    Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag är sååååå himla ledsen för er skull.

• Lapinette

nennegumman - sitter här med tårar i ögonen och hoppades så att det var falskt alarm. Usch, lider verkligen med er och tror jag förstår hur ni känner. En stor tyngd, en massa hopplöshet och så en rejäl dos med orättvisa. Varför vi, varför ni????

Klinikerna gör oftast FET i en normal cykel om man har en regelbunden mens dvs då behövs inga hormoner utan det är "kissa på sticka" som gäller. Man kan göra FET direkt efter ett IVF försök men hör med er klinik vad de tycker. Jag vet att man normalt sett tycker att det bra med en normal månad emellan innan man sätter igång med en ny IVF men som sagt då är det en massa hormoner inblandade. Sen har jag en väninna som gjort i Falun (1 gång långa metoden och jag tror 3 gånger korta) och hon gick alltid direkt på't igen.

Åter igen ... skickar massor med kramar till er!!!

• Frejis

Nenne, stora stora stödkramar till dig och maken! Fan vad orättvist livet är och den punktliga idiottanten som dök upp hos dig skulle ju ha försvunnit långt bort vid det här laget
    Ta hand om varandra ordentligt nu! Massor med kramar härifrån!

• start september

Mängder med kramar till Nenne och make. Så här skulle det ju inte vara. Ta hand om varandra så gott det går.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor