• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Snorkis: när jag inte äter hormoner så är ca dag 16-20 det vanligaste för ÄL om jag ska bortse från allt annat hattande (vilket jag ju inte kan, men iallafall)

• muggles

Telis: inboxning om hus tack! *nyfiken* Haha, "masochister"...

Snorkis: attans det där verkar som att det behöver undersökas. Men om gravtestet inte funkade så borde du kanske testa en gång till för säkerhets skull? Fast du kan ju ta det hos gyn också, som du skrev så borde kanske tempen vara hög.

Lappis: ja det är ju jättebra att hcg bara var på 30 och inte på över 100 tex. Men det verkar som om de vill kontrollera att det sjunker. Jag tycker de är superbra - de följer verkligen upp allt! Bara att ringa upp mig på en lördag!

I torsdags missade jag ju en internkurs när vi var på gyn och tydligen hade gubbsen på jobbet blivit övertygade om att jag är gravid nu (jag hade sagt att jag var på läkarbesök). Eftersom vi har en 2-åring hemma så var det ju dags nu enligt dem. Och enl dem är det ju bara att "skaffa" när man vill ha en nr2. Så maken tyckte jag skulle ta fram fredagssnapsen nu på fredag och ta mig en bara för att sätta griller i huvudet på dem

• fru AM

Men hon kan ju ha varit gravid ett tag - sedans sista mensen? Ägglossningen KAN ju ha kommit lite lurigt sådär direkt efter mensen?
    Snorkis, tror på att i alla fall göra ett grav.test där testet fungerar (dvs ger utslag i kontrollfönstret)

BrudSommar2006 skrev 2009-09-27 19:08:29 följande:
    Snorkis igen, om du bara är på dag 16 är det ingen idé alls att försöka göra gravtest.
  • Lapinette

muggles - absolut bra att de följer upp och som sagt du är inte ogravid förrän den gått ned till under 5. Det jag menade var att det var ju ändå positivt att den sjunkit så pass så förhoppningsvis är du ok snart. Ditt hcg måste ha varit uppe i flera tusen innan. Mitt låg ju bara runt 100 och snurrade i 3 månader. Superlågt men den ville ändå inte ge med sig.

Typiskt gubbar och spekulera! Ja ta fram spriten så de får annat att prata om.

• Frejis

Passionsblomman - kan föreställa mig att det här med att bestämma sig ang ivf är knepigt. Statistiken här i tråden har ju inte varit så framgångsrikt för denna metod, men vi är kanske inte så representativa för majoriteten av kvinnor, vem vet
    När det gäller att lyckas med ivf minns jag att min gyn råkade säga någonting i stilen med "jaha så du verkar höra till den andra kategorin" efter att vi misslyckats med vår första ivf. Lite klumpigt sagt och jag vet inte heller om det är sant.

Måste infinna mig vid middagsbordet, mat om två minuter sade maken.

• Telis

Snorkis, jag fick alltid utslag på ÄL-testerna på dag 18 (med cykler på 30-32 dagar) så än är det inte kört!

Muggles, jaa fram med fredaagsspriten och ge dom lite att fundera på!

• viktualia

efterlyser Cicci - visst var det den här helgen de skulle ha dop för dottern?! Hoppas att namnfrågan och allt slutade lyckligt!

• Telis

Frejis, lite klumpigt? Det var oh-my-god-klumpigt tycker jag. Herregud, vissa opsykologiska läkare borde förbjudas all kontakt med patienter.

Frejis igen, hur känns det, nu när det är så nära?!

• Lapinette

Frejis - det finns ju faktiskt en hel drös som lyckas på sin andra, tredje eller tionde IVF så varför sa han så?!! Fast jag har faktiskt hört något liknande.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor