• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Var med en k0mpis på Barnmarknad i lördags morse/fm. Intressant erfarenhet - jeeesus vilket spektakel! Kompisen & jag var helt klart mest orutinerade, i princip alla i kön utom vi stod beredda med sådan där blåa ikea-kassar så att de skulle kunna hiva ner så mkt som möjligt så fort som möjligt HUR lång kö som helst innan de öppnade & bara att se sen hur folk rev & slet i dockspisar, trehjulingar, barnmöbler, kläder, leksaker osv - jösses! Det var ju värre än mellandagsrean

• Piggelin1

Som om det inte var nog med att trängas där, så var mannen & jag sen på bokmässan & shoppade loss. Tyvärr hade inte AdLibris ngn monter i år, annars hade det nog blivit betydligt fler pocket än de tre det blev! Amanda lämnade vi gladeligen hemma med besökande farmor - Paristrängseln förra helgen har avskräckt oss för att ta med Amanda i folkmassor för ett tag framöver

• Piggelin1

Ngn som såg Jan Eliasson på Här är ditt liv i lördags? Har inte sett de två tidigare programmen, men detta såg vi & jag måste säga att det var riktigt bra. Jan Eliasson är en så grymt sympatisk & intressant person! Sen kan folk snacka om gubbvälde i det programet i övrigt, men eftersom jag inte sett de andra programmen, så tänkte jag inte på det.

• Piggelin1

Snart är hela sidan piggelin-grön!

• Piggelin1

Muggles - tack för fikat igår - kul att ses!
    Skoj att se tjejerna tillsammans Förutom att Moa pratar mkt mer än Amanda, så börjar Amanda komma ikapp mer & mer nu & de känns mer & mer jämnåriga - skoj!

• Fru E

Kort inlägg innan fika, måndagen kunde börjar bättre än med tantvärk och grått trist väder men men bara att ta sig i kragen!

Kram på er!

• Lapinette

EA - trodde tanten bara var hos mig!

• BrudSommar2006

Vad är det som är fel här i tråden, varför uteblir alla plussen?! Är det för att jag håller tummarna tro, kanske för jag otur med mig genom cyberrymden. I så fall ska jag sluta med all tumhållning genast. Men allvarligt, visst är det jäkligt konstigt just nu.

För tillfället skuttar Iris glatt ut till bilen i alla lägen för hon tycker att det är så roligt att få sitta i baksätet framåtvänd i sin nya stol. Hoppas att det varar ett tag.

Annars börjar jag få lite lätt panik och undrar vad jag har gett mig in på, hur ska jag klara att vara hemma själv med Iris och en bebis.

Imorgon ska jag till BM och ska då höra hur det gick med den där Auroraremissen jag inte hört något om.

Vickan, lycka till idag!

• Snorkfröken77

Nu har jag pratat med VC och de kunde inte hjälpa mig, de rekommenderade att jag pratar med min BM, så jag ska ringa henne senare får vi se vad hon säger *suckar*

Vickan - Jag vet ju tyvärr inte vart jag ska vända mig, vet bara en gyn i staden och där blev jag ju nekad, där var man tvungen att ha ont eller så. Den jätteprivata gyn jag vände mig till kändes sådär, det var dyrt och kändes väldigt omodernt (de hade en äldre dam som sekreterare, som skrev in allt i en bok och de tog bara kontanter). så min chansning var VC, att de iaf skulle kunna guida mig rätt i denna djungel. Lycka till på RUL!

PB - Har alltid 26-27 dagars cykler och det fanns liksom ingen tillstymmelse till streck på stickan, det borde börjat blivit något på stickan nu iaf om jag hade ÄL på G. Har ÄL inte kommit nu så kommer min ju lutealfas iaf bli för kort= svårt att bli gravid. Så oavsett så fungerar inte min kropp som den ska.

BS - Anledningen att jag skulle gravidtesta var om mensen förra månaden inte var en riktig mens. Jag är nämligen onormalt varm också. Både maken och kollegor har kommenterat det, jag har ordförandeposten i fryslortarnas förening normalt sett och nu fryser jag inte alls.

muggles - Ska köpa nytt test idag, om inte för att kunna ta bort den parametern i detta trassel. Skönt med sjunkande hcg!!!

Frejis - Charmig kommentar ang ivf, vad ledsen jag hade blivit! Och vad spännande att det är så nära nu

Snaily - Jag är precis likadan, gravidmagar blir jag galet avundsjuk på. Bebisar är jag inte alls lika intresserad av.

Cicci - Blev det Louise?

Ore - Har snokat på FL och kommit fram till samma sak där, det går att se på CB digital när det är på g, strecket bredvid blir starkare och starkare, jag hade ju bara ett streck hela tiden...

EA - Vad skönt att det kändes bra att träffa bebis och jag måste säga att de flesta bebisar är inte speciellt söta när de är så där små, det är bara föräldrarna som tycker det...

BS - Det fixar du! Med din underbara humor kommer det gå finfint

• snaily

EA och Lappis - jäklar också, jag som försökte uppehålla tanten så länge som möjligt men hon hittade er ändå Hade som vanligt bara (knappt) 2 dagar med ordenligt flöde men sen kom det lite lite lite blod i nästan en vecka!

Hej Piggelin! Har chefen slutat dricka kaffe nu alltså?

BS
    Hoppas de trollar fram den där remissen åt dig!

Vad gäller uteblivna plus - själv har jag på nåt konstigt vis länge trott/befarat/anat/fasat för att jag skulle ha svårt att bli gravid. Hade läst på om ivf redan innan vi satte igång försöken. Det är säkert bara min hypokondriska ådra kombinerat med ett medicinskt intresse, men ibland kan jag inte låta bli att tänka att jag själv med mina neggiga tankar bidragit till svårigheterna. Typ att jag borde slappna av och tänka positivt, ni vet... (Jo, jag veeeeeet att det inte funkar så...)

Fast det kommer säkert en plusvåg snart! Det får gärna bli en jätte-tsunami-plusvåg för min del!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor