• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Snorkfröken77

EA - Ja, nu tänker jag skita i allt detta (försöka iaf) och bara räkna som vanligt för att få någon aning om när nästa mens kommer. Känns som jag har gjort vad jag kan, nu inväntar jag att 12 gånger ska ha gått för att få tid för utredning. Kanske blir jag gravid innan eller så bli jag inte det...

• Lapinette

snorfröken - hade hon sagt det där till mig hade jag blivit TOKIG(are )!!!

• muggles
    Snorkfröken77 skrev 2009-09-28 11:54:16 följande:
    -Du ska se att bara ni bokar in samtal för utredning så kommer du bli gravid.
    Men boka in en utredning då pucko-BM!!! Stackars dig, vilken okänslig människa. Hur många ggr är det kvar till 12?
  • Snorkfröken77

Lappis - Det är ju sådana kommentarer man förväntar sig av vanliga outbildade, okänsliga människor, inte av en BM...

Muggles - 4 ggr blir det, man blir ju lite trött för det är ju inte så att jag är 25 år, tiden rinner ju ifrån en...Jag vet ju tack vare alla fina människor i den här tråden att allt sånt här tar ju tid därför tyckte jag det var bra att flagga redan nu för att något kanske är knas. Men tji fick jag. Fanns inte en chans att jag skulle få testa något innan 12 månader. Enda alternativet är att ljuga då men det har jag verkligen ingen lust med, sånt gillar jag inte alls.

• Fru E

Snorkfröken-har du fått utslag de andra månaderna?? Kroppen kan ju hoppa över äl ett par månader

• passionsblomman

Snorkis, jag beklagar att du fick träffa en klumpeduns!

Däremot tror jag att de nästan behöver att man "hållit på " ett tag när de väl utreder, för de frågar ju rätt mycket om ens cykel och så. När man brukar ditten och datten. I det perspektivet blir ju 4 månader lite för lite för att kunna dra så värst mycket slutsatser kanske, omdu förstår hur jag menar.

Men då är det ju å andra sidan motiverat att du fortsätter försöka få koll på ÄL när du är osäker på när du har det...

Fast samtidigt kan det ju bli onödigt jobbigt att hålla på med detta kissande och kollande-som ju faktiskt skapar en del stress, om det egentligen är helt normalt allting. Alltså, inte för att det skulle hjälpa att slappna av, utan mer för att det INTE hjälper att nojja så att säga.

Så i DET perspektivet tror jag de flesta mår bästa v att njuta av sitt liv och utgå ifrån att det inte är något fel eller någon fara på taket.

Å ena sidan å andra sidan...
    Och OAVSETT sida så behöver man bli bemött med respekt och lyhördhet när man vänder sig till proffsen! Det känns som att det saknas ett och annat i kompetensen runt om i Sverige på just det området!

Kram till dig!

• Tinga

BS - ja, det var jätteskönt att bara ha Piff hemma under helgen. Min mamma och bror, som tog hand om Puff, verkade dock väldigt uppgivna över hans brist på matlust. De var helt förundrade över att jag inte gått i däck för länge sen, som är tvungen att mata honom flera gånger varje dag, dag ut och dag in.

Snorkis - jag kontaktade också vanliga sjukvården när vi försökt i ungefär ett halvår, för jag hade ju långa oregelbundna cykler, men blev ungefär lika sågad som du ändå, så jag vet hur det känns. Stor kram på dig!

Muggles - låter som att din kropp fått lite spel efter missfallet?!?

Liten & AM - på neo sade de gladeligen ja till att låta barnen sova på sidan, även utan övervakning.

• BrudSommar2006

Snorkis, usch, jag hade sagt att vi försökt i ett år faktiskt för sån är jag (dvs en usel ljugandes människa, alternativt klagat på något annat för att få bli undersökt (strulig cykel med blödningar hit och dit eller vad som helst) fast det gäller ju att man drar till med det från början då förstås. Fast du menade att ni har fyra gånger kvar till ett år väl, inte att ni försökt fyra gånger eller hur var det? Fast om du fått utslag de andra gångerna så tror jag inte att du behöver oroa dig just för det i och för sig för ÄL hoppar ju som sagt ibland över en gång.

• Ore

Snorkfröken: Meeeeen, vilken idiot!!!

Även om det är helt normalt att det tar ett år, och väl det, så är det ju ett "bortslösat" år, om det visar sig finnas något problem.

Stickor och temp är ju inte det man börjar med precis i början, men jag tror ju inte att man kan bli så stressad av det att ÄL helt uteblir, på alla sticktester man tar.

Att nästan alla blir gravida av sex någon gång i veckan, jo tjena. Men om man är en av dem som INTE blir det då???

Att ge tips på att slappna av, skaffa en hundvalp eller adoptera är TOTALT oproffsigt och HELT JÄKLA VÄRDELÖST!!!

Och räcker det med ett inbokat samtal för utredning, så ska ni ju få ett sådant direkt Så kan all ivf m.m. läggas ner, för det räcker med att boka in ett utredningsmöte. Klappat och klart...

Arg så jag nästan kokar här...

Du har inte lust att ringa igen, och kräva att få boka in ett möte om fyra månader. Eftersom det tydligen ska hjälpa en graviditet på traven enligt BM, så kan du ju bara avboka sen...?

• BrudSommar2006

Iris fick sova på sidan redan på BB minns jag, hon gillade att sova på höger sida, det var bara på mage som inte var bra. Vet att personalen lade henne på sidan redan när hon lades i sängen där första gången.

AM, jag tror att det är helt normalt att vara konstant sur på sin andra hälft, i alla fall i mina ögon!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor