• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Haha, gillar Ores förslag!

Tinga, skönt att ni fick lite avlastning i alla fall även om avlastarna hade det besvärligt!

• fru AM

Åhhh vad jag ångrar att jag inte gjorda som jag ville ändå med Hektors sovställning! Hans storebror sov ju på sidan (enligt inrådan fr BVC - andra tider då för 12 år sen ...) och fick ett sånt fint huvud. Vi har nu 5-7 månader på oss att korrigera formen sedan är det "kört". Kan tillägga att maken är ännu mer stressad än jag i denna fråga ...

• Tinga

BS - det kan ju vara "nyttigt" för omgivningen också att prova på hur det är att ta hand om våra barn, så att de inser att jag inte överdriver, när jag beskriver hur jobbigt det faktiskt är.

• Snorkfröken77

EA - Det här var första gången jag testade med stickor för att jag blivit misstänksam om jag har ÄL, har aldrig ÄL-flytningar och min temp har inte varit bra så länge jag tempat seriöst. Dvs det går inte att se om jag har ÄL = troligtvis har jag inte det. Därför tänkte jag testa stickor för att se om jag hade ÄL ändå.

PB - Det här är försök 8, men jag har haft koll på min cykel sen mars 2008.

Tinga - Skönt att höra att andra också fått samma bemötande även om det inte är roligt. Skönt att andra får ta hand om Piff & Puff så de verkligen inser vad ni går igenom!

BS - Jag är alldeles för ärlig

Ore - Precis så känner jag, om det nu är nåt knas, då har vi ju kastat bort ett år bara för ingen tar en på allvar. Det är ju inte deras tid eller deras liv så det är ju lätt för dem att säga sådana saker. Klockrent förslag med att ringa och boka redan nu, men just nu tänker jag hålla mig så långt ifrån sjukvården jag bara kan.

AM - Hur sjutton får man bebisarna att ligga i en sovställning de själva inte vill?

• Snorkfröken77

PB - Lätt att det blir missuppfattningar när man skriver så här

• fru AM

Snorkis: Det går nog inte att tvinga någon bebis. Men Hektor hade nog accepterat sidoställningen utan problem - OM bara inte bVC hade skrämt upp mig ("nej-men-så-kan-du inte-göra-tänk-om-han trillar-över-på-mage-och-dör-VI-REKOMMENDERAR-ATT-NI-LÄGGER-BARNET PÅ-RYGG!) (vilket är vad de måste säga eftersom ngn myndighet har gått ut med de riktlinjerna. Jag önskar ju bara att jag med tredje barnet varit lite coolare och gått på magkänslan "det som gick bra med storebror går nog bra med lillebror")

• passionsblomman

Snorkis, Ja. Hur om helst så hoppas jag det framgick att jag verkligen inte tycker det bemötande du fick var ok! SÄRSKILT ite den biten om att skaffa hunde eller adoptera! Vad FAN är det för jäkla syn på både det ena och andra!

• muggles

AM: men om han sover på kudde ska väl inte huvudet bli så platt? Kan ni pröva en "stor" dvs vanlig storlek kudde till honom, ingen sådan lite platt bebishistoria? Moa sov på sidan trots att BVC absolut inte rekommenderade det - enda sättet att få henne att sova. På rygg gick inte! Jag är som Liten inne på att skaffa larm och ha barnet på mage om det blir ngt mer barn.

• muggles

Tinga: skönt att du fick lite sympati och känna att det inte bara är du som är "konstig" när det gäller Puffs matning.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor