• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Piggelin, du är så söt när du kommer in och "skriver lite".

Vad skönt att Cicci-dopet är över nu och att namnfrågan (förhoppningsvis) är klar. Ska bli spännande att höra vilket det blev.

En mössa för att få rätt huvudform?! Vad det finns saker man inte hade en aning om. (Jag visste inte ens om att dom kunde få "fel" huvudform permanent).

• Telis

Och så lite extra kramar till nenne idag också!

• snaily

Ska snart läsa ikapp halva dagen - jag har nu anlänt till en fantastiskt 1700-talsherrgård som det säkert spökar på (den där nästan i dina trakter om du minns Vickan) där jag ska bo tre nätter och gå på korvstoppningskurs. (Nej, vi ska inte lära oss stoppa korv )
    Oj, nu kom visst 1700-talsovädret också...

Telis - mammor kan vara jobbiga... Hoppas hon kan försöka förstå.

• kängu

Kan tillägga att Ru aldrig trillat över på mage, trots att vi inte lagt ngt framför honom!

Telis, förstår att du blir irriterad!

Varför får alla tantbesök??? Jag har ju haft tanten nu i snart två (!) veckor, så jag trodde jag tagit den åt er alla...

Koko, du ser, det börjar arta sig med lillebror!

Vickan, härligt med fint RUL!

• kängu

Nenne, du har funnits i mina tankar hela dagen.Stora kramar till dig & P!!!!!!!!!!

• kängu

Ego- Höll en föreläsning idag med Ru på magen i bärselen. Han snarkade ljudligt under delar av den

Piggis, låter jobbigt på den där barn-bytar dagen Hittade ni ngt fint?

• passionsblomman

Jag visste inte heller att de kan få ändrad huvudform av hur de sover....och någon mössa för att hålla formen hade jag verkligen ingen aning om!

Det finns få man kan bli så irriterad på som sin mamm, sin sambo och sina barn... ens syskon kan reta upp en rätt bra också iofs. Fast själv har jag retat ihjäl mig på ett visst ärkepucko på forumet nu igen. Helt förgäves, men det bara blev så. I know-totalt lönlöst...

• kängu

EA- Är det verkligen tanten som kommit? Låter ju skumt med så minilite!

• Telis

Snaily, myyys med herrgård och spöken!

Har inga större förhoppningar om min mamma, hon blir bara mer och mer inskränkt och fastlåst i sina egna åsikter för varje år som går tyvärr.

kängu, ååh, vad gulligt med en liten snarkande Ru på magen!

• BrudSommar2006

EA, "take 50 pills each time twice daily" låter ju nästan som att man ska proppa i sig 100 om dagen men jag antar att det betyder att man ska hålla på i 25 dagar! Gärna tillsammans med gult risvin minsann, vad i hela friden är det?! Eller ljummet vatten, bläh. Måtte det hjälpa efter allt det där!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor