• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • _koko_

nenne - ........ Jag fattar det inte? Är mållös. Ledsen. Säger som flera tidigare, om det gör så här ont i mig just nu, hur mår då ni? Känns fullständigt overkligt, jag har svårt att ta in det, trodde verkligen på plus den här gången... FAN, vad livet är orättvist!!!
    Håller med om att vi har väldigt tråkig vf-statistik i tråden (i den ivf-tråd jag hängde i på FL när conny blev till lyckades 16 av 20 tror jag, helt galet! och alla hade olika orsaker till infertiliteten). Minns ni Clownis (vars man var sjuk)? Hon lyckades ju iaf på sin första ivf hon med.

snaily - Vill först bara säga att jag hade förstått om du inte har orkat eller velat träffas i fredags! Men vad roligt att du kom!!! Tack igen för söta presenten till lillebror och teet som jag fick! Jag gillar te, men dricker det ändå inte så jätteofta. Nu har jag druckit en kopp varje dag sedan i fredags, och dessutom luktar det ljuvligt i köket hela tiden. Underbart!

Ciccis dop är avklarat och namnet bestämt. Hur det gick låter jag dock cicci berätta själv. Lillebror krånglade så att jag lämnade återbud på morgonen, men då piggnade han plötsligt till, och jag fick i stället bråttom. Som grädde på moset fastnade jag sedan i trafiken och missade själva dopet ändå. Men, jag fick iaf delta i kalaset efteråt. TACK igen cicci, hoppas du själv fick en chans att njuta som vi andra gjorde.
    Hoppas också att du får en lugn och skön vecka hos mamsen och papsen nu. Ska ringa dig snart, såg att du hade ringt men då var det för sent att ringa tillbaka.

Känner igen det här med lycka/smärta - Har man något att vara lycklig över har man ju också något att förlora. Men hellre älska och förlora än att inte älska alls, eller hur är det man säger?

Liten - Grattis till tjänsten!!!

muggles - SKIT att det finns rester kvar, men SKÖNT med vettig läkare! Hoppas det sista släpper till nästa koll!

Nu måste jag försöka få på mig kläder innan lillebror vaknar igen! Kram på er!!

• _koko_

Just det, lycka till på RUL, vickan och BLÄ för EAs och Lappis mens!!!

• BrudSommar2006

Snorkis, var det inte Cicci som fick utslag på ÄL-stickor hur länge som helst efter aborten, dvs att gravidhormoner gör så att det blir utslag även för ÄL? Här är det också många som bara tar kontanter, allt från sjukgymnaster till dietister. Just hos min gyn har jag dock för mig att de börjat ta kort nu. Vart går du för cellprovtagning? Kan de inte hjälpa dig där?

Snigeln, när jag var hos BM sist så brakade datasystemet ihop så jag kan tänka mig att något gick snett med att skicka remissen i samband med det. Hoppas att det fungerar igen imorgon i alla fall för jag har inte ens fått någon journal med mig hem än.

• _koko_

Även bt kraschade visst...

bs - Härligt att iris gillar bilen nu. Tänkte tipsa om www.sakerhetsbutiken.se förut. De ligger på kungsholmen och ska vara väldigt kunniga. Vi köpte vår nya stol där och fick bra hjälp.

Just det igen - Ore - Jag testade med billiga stickor tills jag började få utslag på dem, då använde jag CB. Men det var inte jag som kollade strecken på CB-testen.

• Fru E

Snaily-här är det med liten tant.....ringde nyss akun för att få köpa hans kinesiska örttjofräsan och se vad det är för något. Ska åka dit i eftermiddag och hämta dem.

Snorkis-har med för mig att äl stickor ger positivt utslag om man är gravid....finns det ingen kvinnoklinik på ditt närmsta sjukhus??

BS-om du har rätt i din teori om IVF så innebär det att inte vi heller kommer att lyckas

Frejis-visst är det imorgon som ni får träffa bumsisbebis

• _koko_

am - Tack för input om träningsvärk. Det var nog det, men jag visste inte ens om det var ok... Fick inte så mycket information direkt. vill också titta på film och få föreläsning... Är det förresten 6 veckor man ska undvika att lyfta tungt? Är det fritt fram efter det? När började du lyfta livia?

• Fru E

Förresten vilken sida var det som beskrev hur man lindar sina barn? Tänkte tipsa hoppsan väninnan om det eftersom deras dotter bestämt sig för att inte somna förrän 5 på morgonen (skadeglad jag näääää )

• BrudSommar2006

Tror det var Frejis som kollade strecken på CB-testen?

Cicci, skönt att namnet är bestämt så behöver du inte fundera mer på det.

Snorkis, hos oss är det många ställen som bara tar kontanter, allt från sjukgymnasten till dietisten, tror iofs att min gyn tar kort nu. Vart går du för cellprovtagning, kan inte de hjälpa dig?

• Snorkfröken77

BS - Du är så klok, visst är det så, har jag ju läst nånstans, är man gravid får man även utslag på ÄL-stickor, så bra då slipper jag köpa gravtest idag (jag avskyr det, tycker det är otroligt genant och är livrädd att träffa på någon man känner) Det är min BM som tagit cellprov så det blir säkert bra att jag pratar med henne.

EA - Inte tant, nej! Den här gången kändes det ju så positivt!
    Jo, det finns kvinnoklinik på stora sjukhuset men jag tror inte man får komma dit utan remiss. Får se vad BM säger.

Håll tummarna nu att jag får nån hjälp *laddar upp med bärbar telefon,kalender och börjar snoka runt efter ett tomt rum*

• BrudSommar2006

EA, jag hoppas i vart fall att jag har fel i min teori och hur som så stämmer det ju att vi ligger sämre till i statistiken för ivf än vad som gäller rent generellt så någon måste ju lyckas. Kan ju omöjligt stämma att alla här i tråden med oförklarlig barnlöshet där inga andra fel har hittats kommer att kamma noll i ivf försöken.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor