• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Mugglan-för mig behöver du inte hålla några tummar är rätt säker på att tanten kommer inom några dagar. Hon är lite senare än de tre senaste cyklerna på kring 26 dagar, är omkring dag 32 idag. Verkar sega igång precis som förra cykeln tyvärr vilket tar på psyket och får mig att inte må så bra.

Jo träffen med hoppsan och bebis gick relativt bra och var faktiskt inte SÅ betuttade i den lilla damen. Maken frågade om jag tyckte att hon var söt och jag svarade, nä faktiskt inte men det är väl rätt så normalt att de inte är "söta" när de bara är två veckor. Annars hade den lilla damen varit vaken på nätterna så föräldrarna inte fick sova vilket på ett grymt sätt "kändes bra". Visst är jag lite avundsjuk men liksom Snaily och Nenne har det nog varit magen jag haft störst avundsjuka på och nu är ju den borta.
    Ska nog ta mig en promenad i veckan med väninnan här i K för att prata av mig lite

• Tinga

Telis - någon gång kommer även ni att ha tur i en budgivning på ett hus, det är jag säker på. Vi tyckte också att det var gräsliga budgivningar här, men så när vi köpte vårt hus var det fyra hus som låg väldigt nära varandra till salu samtidigt, och jag tror att det spred ut spekulanterna lite mer, för vi fick vårt hus till hyfsat vettiga pengar (om man nu kan kalla 3.5 Mkr det ). Ge inte upp! Kram!

Frejis - det drar ihop sig!

Snorkis - t o m när jag åt Pergo, som "ska" ge en 28-dagarscykel fick jag inte utslag på ÄL-test förrän på dag 18, så att du fortfarande inte fått utslag på dag 16 känns inte helt orimligt i min värld. Hoppas iallafall att du får den hjälp du behöver.

Muggles - vilken tur att du träffade en noggrann läkare. Skönt när de följer upp allt som går att följa upp. Hoppas nu att hcg sjunker fort som attan iallafall.

Nenne - usch, jag har känt mig låg hela dagen för din skull. Fy Fagerlund vad orättvist och trist. Tänker så på dig och skickar många varma kramar!

• Fru E

Mugglan-dit behöver jag med komma, att vara nöjd med det jag har idag. Just nu vill jag bara bli gravid vilket inte är så bra.....

• Fru E

Snorkis-min ÄL brukar med ligga kring 16-18 så det är inget onormalt kanske är denna månaden en sådan månad då du inte har ÄL

• snaily

Snorkis
    Håller med föregående talare, och för mig har utslag på ÄL-test kommit mellan dag 15 och 28 (!) så det KAN ju dröja ett tag till!

EA
    Håller en LITEN tumme för dig om det är ok

• Fru E

Snaily-helt ok men kan komma att behöva den mer om några dagar

• muggles

EA: det är inte lätt att tänka så hela tiden (el rättare det är omöjligt) men det känns bra att känna så just nu iaf. Ang bebis så tror jag det var bra att du tog tjuren vid hornen och träffade din hoppsan kompis så är det gjort. Det känns säkert lättare nästa gång.

Det är ju annars lätt att man inbillar sig att man kommer att bli helhjärtat lycklig och aldrig önska sig ngt mer i hela livet, om man bara får det där huset som man drömmer om el om man bara får bli gravid igen. Men grejen är ju att man blir inte lyckligare för det - inte långsiktigt. El visst, barn i sig ger ju en varaktig lycka, men annars ger ju inte de yttre sakerna lycka i livet. Det är ju snarare inom sig man hittar det som Lappis gjorde här för en tid sedan. Faktum är att jag känner mig lycklig nu ändå trots missfall...

• muggles

Har också tänkt på Nenne hela dagen. Stor jättekram från mig om du läser det här. Inte för att det hjälper ett skit... Önskar jag kunde göra en "abrakadabra".

• muggles

EA: jobbigt att hon smyger igång! Behöver du lite champagne under deppmanteln? *smyghåller en tumme*

• BrudSommar2006

Frejis, det här med ivf:er och att det ibland lyckas trots att förutsättningarna inte är bra, någonstans inbillar jag mig att om problemet har med äggen att göra, dvs att man inte har ÄL eller lyckas få till några ägg, och om man då bara lyckas få till ett befruktat att sätta tillbaka så finns det goda chanser att det kan ta sig, medan om problemet är något oförklarligt som i vart fall inte verkar ha med själva befruktningen av ägget att göra så kan chansen vara stor att det istället är något problem med att få ägget att fästa och som man inte kan upptäcka, då hjälper det inte med ivf i lika stor utsträckning. Kan det inte vara så? Det skulle kanske förklara tex varför Telis lyckades med ÄD, bara hon fick tag på ett toppägg, medan Lappis, som redan har toppägg, ändå har svårt att lyckas?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor