• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Ja det var en usel söndag, men jag måste ändå berömma ditt sätt att uttrycka dig Nenne. Jag minns speciellt ett inlägg du skrev för länge sedan om ditt gamla fotbollslag, det var så bra skrivet så det kommer jag aldrig att glömma tror jag.

Det känns lite som att statistiken för oförklarlig barnlöshet och ivf är rätt dålig? Dvs om Telis hade lyckats få fram ett ägg som hade gått att befrukta så är chansen stor att det hade lyckats? Det gick ju väldigt bra med ÄD.

Passionsblomman, du vet ju att du kan gå en fullgången graviditet, det borde göra att chansen för ivf ökar?

Äh, jag kanske har helt fel.

I förmiddags skulle vi hem till bekanta vi inte sett på länge, eller ja, vi skulle träffa hennes nya och se deras nya lägenhet, det var trevligt och Iris älskade deras hamster, bara det att vi var hemma och städade och höll på att glömma att åka dit, tur att vi kom ihåg i sista stund, vi blev några minuter senare eftersom vi var tvungna att åka och köpa blommor vilket blev en omväg.

Telis, vilken pizzeria var det så vi inte av misstag hamnar där?

• BrudSommar2006

Visst ja, Muggles, jag glömde, trist att hcg inte är nere riktigt än men det låter ju lovande som Lappinette säger, att det nog snart är nere.

Telis, håller tummarna för att budgivningen håller sig på mattan.

• Snorkfröken77

Nenne - Fy fan rent ut sagt. Livet är så jävla orättvist!

Ego - Ska ringa VC imorgon, vet inte vart jag ska vända mig, hoppas de kan tala om vart jag ska vända mig annars. Jag tycks inte ha någon ägglossning...Har testat med stickor och inget utslag och min temp ser ut som en berg och dalbana. Tempen såg likadan ut förra månaden, så min teori om varierande lutealfas verkar inte hålla eftersom jag inte verkar ha någon lutealfas
    Maken tror att jag kanske är gravid, testade igår men stickan fungerade inte, fick inget streck i kontrollfönstret. Men är man gravid så ska ju tempen vara hög och jämn så jag tror tyvärr inte på det.

• BrudSommar2006

Snorkis, vilken dag är du på i cykeln då? Kanske kan vara bra att vända sig till gyn för att kolla? Där kan de ju se om du verkar ha regelbunden ÄL, det var så jag fick veta att jag inte hade ÄL särskilt ofta. Vete sjutton om en varnlig VC kan hjälpa dig, här fungerar det inte så i alla fall.

• Snorkfröken77

BS - Jag är på dag 16. Jag tror jag måste gå via VC för att få remiss till gyn, verkar inte som att jag får söka dit direkt Så jag börjar där så får vi se vad de säger. Skräp är vad det är iaf.

• viktualia

Snorkfröken - jag ringde till gyn själv och fick tid där, utan omvägen via VC...

Ego - min mage har krånglat hela helgen.. blir så MATT av sånt här... *suck*

• passionsblomman

Snorkis, ring Gyn! Fast fortsätt testa också, för dag 16 är ändå rätt tidigt ifall du inte har klockrena 28-dagarscykler.
    Jag har haft ÄL på alltifrån dag 11 till 27, vilket blir en aning svårprickat och efter några förpackningar med stickor förbaskat dyrt också.

Det var därför jag fick pergotime in the first place, så kolla vad gyn säger!

• BrudSommar2006

Här har VC ingenting med gyn att göra men det kanske är olika på olika ställen?

För mig skulle ingen ÄL än på dag 16 inte vara det minsta konstigt men har man regelbunden cykel, vilket jag aldrig haft, så kanske det är sent.

• BrudSommar2006

Snorkis igen, om du bara är på dag 16 är det ingen idé alls att försöka göra gravtest.

• fru AM

Kramar i massor igen till Nenne + P. Har tänkt på er mycket idag!

Frejis: hur var inskrivningsdagen i torsdags? Fick ni träffa "operatören"? (Var det månnee samma som min Danuta?)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor