Brudsommar ? när det gäller ivf och för den delen vanlig befruktning tror jag på embryokvalitet, dvs att hitta det så kallade guldägget. Vad det sedan är och hur man ser det kan jag däremot inte svara på. Att naturen behövde krångla till det hela på ett sådant komplicerat sätt
Vänner & Vickan ? vad jobbigt med illamåendet som håller i sig, hoppas att det går över snart.
Vickan ? hoppas att det gick bra på RUL!
Telis ? det skulle vara roligt med lunch imorgon, men mitt schema är lite tajt, en varuleverans som ska tas emot samt blodprover som måste göras på DS. Fast jag är så klart frestad och så vill jag gärna se din gravida mage
A M ? har ingen aning om när vi ska vara på sjukhuset ännu utan vi måste ringa avdelningen efter kl 18 imorgon för att få reda på operationsschemat. Hoppas på en lagom tidig tid. Sade först till BM att jag tar den första tiden kl 7, men maken var rädd att jag (och ingen annan) kommer att försova mig. Möjligheten finns
Piggis ? Barnmarknad som du var på låter som en lite jobbig erfarenhet. Roligt om man är på jakt efter någonting och kan leva sig in i den gemensamma stämningen, men annars?
EA ? tröstkram, dumma tanten
Jag undrar också som Brudsommar, varför får alla i tråden tant? Tycker att det är definitivt dags för en ny plusvåg.
Snaily ? jag tror inte att man kan intala sig svårigheterna att bli gravid
fast jag känner igen dessa tankar eftersom jag haft dem själv och de stämde visst till hundra procent. Skulle säga att det handlar om intuition, sedan hoppas jag att du har fel och att tsunamiplusvågen kommer.
Japp, det var jag som plockade isär ÄL-tester och undersökte de blå strecken som faktiskt blir starkare ju närmare ägglossning man kommer (på tal om medicinskt intresse och lättja SnailY
). Kan vara bra att veta om man börjar känna sig lite matt av tandborstsex
A M igen ? det låter lite konstigt att man aldrig mer ska få göra raka situps om man haft delade magmuskler. Går inte det tillbaka efter graviditeten?
Jobbigt med H.s huvud, hoppas att det räcker med att börja sova på sidan nu. Just när det gäller BVC är deras ?goda? råd och bestämmelser någonting som jag fasar för, det känns som nästa vända efter alla kontroller och olika doktorers råd under graviditeten. Hoppas att jag inte prickar in den allra galnaste BVC-sköterskan i stan
Jag har varit så hypokondrisk tidigare att vi faktiskt har köpt andningslarm kombinerat med vanligt barnvaktslarm till Bumsisbebis. Konstigt nog känner jag inte alls samma kontrollbehov nu när vi snart ska ha en riktig bebis
Snorkis ? vilken galen vårdmänniska du pratat med
blir jätteirriterad på sådant!