• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Snorkis
    Fy fasen vilket vidrigt bemötande! Tycker det låter som en bra idé att du faktiskt skriver ett mail eller nåt sånt och berättar vad du tycker - lite konstruktiv kritik kan väl inte vara fel. (Lite nyfiken på hur gammal du är förresten, glömt om du skrivit det tidigare. )

Koko
    Tack själv för trevligt fika! Klart jag orkar med sånt, det är ju bara skoj! (Och så lär man sig av sina egna misstag att hitta bättre i diverse förorter )

Vickan
    Grattis till fint RUL!

Frejis
    Hoppas min intuition är kass!
    Om Bumsis kommer ut onsdag får hon samma födelsedag som mitt ex.

• Ore

Kängu: Sött med liten Ru snarkandes på magen (Ser bilden framför mig). Gentilt av dig att ta tanten i två veckor!!! Synd att det inte bidragit till några plus än så länge...

Skickar också en kram till Nenne, tänker på dig gumman!

Vickan: Härligt med ett bra RUL, och vilken häftig känsla du fick

Telis: Låter inget vidare med en mamma som lägger näsan i blöt OCH involverar övriga släkten. Hur man vill föda är ju inget som släkten behöver lägga sig i, även om man dristat sig till att diskutera saken med sin mor...

AM: Du borde nog definitivt följt din egen känsla, och inte råden från BVC... Men men, hoppas det löser sig, och att lille H gärna sover på sidan.

Aaah, det var Frejis idoga efterforskningar av Clearblue ÄL-tester som gav informationen att man kunde kolla strecken för att se om ÄL närmar sig. Jag har tydligen guldfiskminne...? Kan tyvärr inte ens skylla det på graviditeten. Men något som du sa var superbra i alla fall, även om jag inte minns exakt vad det var just nu...

EA: Otroligt mysko med tant som bara vände...? Vill ju gärna tro att vår tumhållning här fick henne att hålla sig undan, men så väl kanske det inte är...?

• Izzie

Nenne - Vilket jävla skit. Vet inte vad jag ska säga. Skickar över en stor kram istället!

EA - och du oxå. Jävla tantarsel. Konstigt att den var så liten. Är du säker på att det verkligen var tanten?

Vickan - Känns som man kastas mellan hopp och förtvivlan här, men det var kul att läsa om ditt UL och höra att även du blev entusiastisk! Det är en himla häftig upplevelse!

Telis - Bröllop och barn har ALLA åsikter om. Och inte är folk sena på att leverera dem heller. Vare sig man vill eller inte. Strunta i mamma och gör det som känns rätt för dig. Trist att du inte kan snacka med din mamma om det, men ibland får man helt enkelt undvika vissa samtalsämnen med vissa personer. På gott och ont brukar man verkligen kunna var ärlig och få ärlga svar tillbaka när man pratar med en familjemedlem, men ibland vill man ju bara ha stöttning och inte någons åsikt...

Kängu - Kul att du kunde kombinera rollen som föreläsare och samtidigt agera säng åt Ru

AM - Verkar vara vanligt med platta skallar. Matilda hade det oxå ett tag men det rättade till sig så fort hon började sova på sidan/magen. Efter ett tag började hon sova nästan enbart på magen och då plockade jag bort kudden (pga kvävningsrisken), resultatet på huvudet syntes fort. Min minsta brorson hade samma problem (värre än Matilda tyckte jag) men hans skalle ser oxå ok ut nu. Mao - ha förtröstan

Nä, dags för sängen här med. Har spenderat större delen av dagen på jakt efter födelsedagspresenter till maken som fyller på onsdag. Matildas dagis var stängt idag så först hade jag henne med mig, men hon är verkligen tålamodsprövande just nu. Bara busar. Flinar och vägrar göra något som man ber henne om. Nästan omöjligt att klä på henne el byta blöja. Fast hon är åtminstone på gott humör, bara väldigt busig. Men trött blir man.

Sov gott alla!

Heja Bumsis - nu är det inte långt kvar!

• sweetstreet

Vill först säga Grattis till Vickan! Härigt att du käner att du har en liten bebis i magen nu!

Sedan vill jag önska Frejis lycka till!
    Wiiiih! TÄNKA TT DET ÄR DAGS!!!!
    Känns otroligt ändå!

Sedan vill jag säga till Telis att jag fullständigt förstår hur du känner dig. Jag o min mamma har också en viss förmåga att lyckas att trycka på helt fel knappar hos varandra mest hela tiden. Det finns nog ingen jag kan bli sååå trött och så arg på som min mamma.

Jag ahr inte alls hunnit skumma så mycket men sett att Tinga haft ett helvete. Stor varm kram till dig!!!!! Hoppas såååå att det ska vända för er snart. Ni har kämpat så otroligt tappert så länge.

AM ang huvudform vet jag itne riktitgt Vår tjej har sovit på rygg i stort sett ända till hon kunde vända sig själv (vilket är rätt nyligen) men hon ahr rätt rund skalle ändå.....

Koko,
    skönt att även du verkar komma ur detta med lillebrors krångel.

Cicci,
    är också nyfiken på namnet och dopet! Och vill även skicka en kram tilld ig för när jag läste sist (vilket är läääänge sedan) mådde du inte så bra. Hoppas du mår bättre nu gumman!

Snorkfröken,
    måste även kommentera eftersom jag såg kommentaren du fick när du skte hjälp. FY FAN vad ARG jag blir! Så oproffsigt be,mötande att man verkligen storkanr och häpnar! jag fattar inte hur man som BM kan säga sådana saker!!!!! Helt obegripligt! Stor kram till dig med!

Mugglan,
    du verkar fortfarande ha problem efter ditt MF. Usch! Jag är superledsen för din skull. Hoppas verkligen att din kropp snart gör som du vill.

Okej. Det var väl de saker jag just nu minns efter att ha sanbbskummat.
    Ledsen om jag glömt några av er andra tjejer.

Självfallet är Nenne den jag vill skcika allra flest kramar till just nu.
    Men eftersom jag både mailat med dig lite, samt att jag beskrev mina känslor på min blogg nyligen så känns det överflödigt att upprepa det här.
    Tusen och åter tusen kramar till dig i varje fall vännen!!! Jag tänekr såååå mycket på dig och P!!!!

Puss på er alla andra!!!!

• Liten med Mindre

Vickan - mysigt att få lite vinkar från insidan... Förstår att du längtar efter att skrika ut glädjen nu.

EA - hur går det med minitanten? Kommer det inget mer så lovar du väl att testa en sticka innan du börjar med ev mysko mediciner?? Utifall att...

Sweet - vink vink!

Var på massage igår kväll, dyngtrött och otrevlig när jag kom hem efteråt vid 22. Men sen har jag sovit som en prinsessa hela natten (nåja, en toa-utflykt) och livet känns rätt bra idag.
    Ska försöka jobba lite innan möteshysterin drar igång. (Hur har det blivit så här - brukar aldrig ha möten, och nu är 3 dar fullbokade??)

• Telis

Gomorron!

Brrr, vad kallt det var i morse!

Tack för sympati ang min mamma. Det är banne mig inte lätt alla gånger med familjeförhållanden. Egentligen borde jag föra dagboken över det som jag tycker hon gör fel så att jag slipper upprepa alla dom sakerna själv med Lilleman. Jag är livrädd för att bli som min mamma.

Izzie, hittade du något till slut?

Kul att se dig, Sweet!

• _koko_

God morgon!

telis - Jag som också gjort både och tycker såhär: Första 1½ dygnet efter snittet var vidrigt. Då tänkte jag mycket på dig och kände att det här måste jag verkligen förmedla till dig så du tänker dig för en extra gång. Men man återhämtar sig verkligen otroligt snabbt efter ett snitt! Redan andra dagen var jag uppe och gick relativt obehindrat (vi åkte ju hem då), och då hade jag dessutom kunnat be om starkare smärtlindring än jag hade! När det är första barnet har man ju dessutom inget syskon att ta hand om, det jobbigaste för mig har varit att inte få lyfta conny.
    Sen finns det ju en massa fördelar med vaginal förlossning för BARNET som man måste ta ställning till, men för MIG var båda alternativen rätt likvärdiga faktiskt (smärta, återhämtning, upplevelse osv).
    En vaginal (koplikationsfri) förlossning är som sagt bäst för barnet rent medicinskt, men om du efter aurorasamtal fortfarande känner panik inför tanken ska du såklart snittas! Och din mamma ska inte lägga sig i!

• muggles

Telis: haha jag känner igen mig med relationen till mamma. Min mamma har blivit mkt bättre på vissa saker med åren och jag har också blivit bättre på att låta saker gå in genom ett öra och ut genom nästa. Men ibland säger hon saker som hon tycker och när jag bara är tyst så lägger hon till "men du gör ju som du vill förstås"
    Självklart ska du välja det sätt att föda som DU vill. Och alla förlossningar är olika ändå så det går inte att säga att bara för att ngn gjorde på ett visst sätt så är det rätt för alla.

AM: nja att vara sur på sin man hela tiden låter inte så kul. Är det ngt annat som ligger bakom (att du tycker att du får göra för mkt hemma och vara i din ateljé för lite tex?).

EA: håller med Liten - ska du inte testa för säkerhets skull innan du börjar med konstiga örter. Du vet att folk kan få en mensliknande blödning när de blir gravida. Och det där med ömma bröst kan komma först senare (som det gjorde för mig).

Vickan: härligt med känsla för Krypet!!!

• Fru E

God Morgon!

Vad snälla ni är som oroar er över min minitant för tant tror jag att det är. Så mycket segt grejs och klumpar som kommit så är det nog inte så stor sannolikhet att det finns någon slemhinna kvar där inne. Det kommer inte så mycket "rinnande" utan mer som beskrivit ovan . Det här är nog det minsta jag haft men tror som sagt att Pergon har minskat den redan lilla från början. För jag känner igen det. "Stressande" är bara att akun hävdar att det inte är bra med för lite och säger motionera mer, gå upp i vikt och stressa inte men lättare sagt än gjort. Tränar gör jag två-tre gånger i veckan, så liten är jag inte och stressa tja med en deadline om två veckor som vi redan är sena på så är det lättare sagt än gjort.

Utifrån vad jag kunde läsa om de där tabletterna så innehåller de bara örter och klassas inte här i västvärlden som medicin vilket är logiskt eftersom han inte är läkare. De ligger i små vaxbollar som man ska trycka sönder, i var boll ligger 50 piller och jag ska ta två bollar om dan i 6 dagar. Finns 12 bollar i ett paket.
    Jag har inte så mycket att förlora på att ta dem men de låter väldans suspekta

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor