• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

Koko - vad bra att Lillebror går upp så fint i vikt; då behöver du ju iallafall inte oroa dig för huruvida mjölken räcker eller ej. Han verkar ju fortfarande vara väldigt närhetstörstande, även om det är bättre nu, men han kanske inte ammar hela tiden längre? Om inte kan kanske din sambo ta över en del av bärandet nu? Skönt iallafall att höra att det går på rätt håll.

• muggles
    Piggelin1 skrev 2009-09-29 11:43:42 följande:
    Mugglan förresten, samma arrangörer kör ett nytt race i mars nästa år, du kanske ska hänga på då?
    Gärna!
  • Fru E

Är det tekniskt möjligt att få in 2 bilbarnstolar till spädbarn, medhörande packning samt 3 personer i en Mini
    Då har jag ändå antagit att de inte tar med vagnarna
    En av väninnorna ställde frågan om de skulle ta deras mini eller någon annan bil när de ska hit på söndag med 2 spädisar och 3 personer så var bara tvungen att retas lite *fniss*

• muggles

EA: GROUMPF på dig! Hoppas att örterna gör sitt nu då!

Jag brukar inte skriva det här men - EGO - (scrolla för den som inte bryr sig)
    Det verkar bli husköp för oss... Det är nu närmare än någonsin Vi var hos banken idag och diskuterade olika räntor, amorteringar mm. Och kom fram till att jo, vi har råd med detta huset men vi ska nog inte köpa så värst mkt dyrare. Vi kom även fram till att vi skulle ha råd att amortera ca 10 000 kr/mån och ändå ha en hyfsad kostnad med dagens räntenivå. Då blir vi ju av med topplånet på ett par års sikt om inte räntan går upp för snabbt. Sedan ringde jag mäklaren och hon väntar bara på påskrift från Det Veliga Paret och trodde att det kunde bli kontraktsskrivning för oss "i slutet av veckan". Haha, här går man och väntar i 4-5 v och sedan ska man skriva på ett par dagar. På henne låter det som att vi knappt kommer att hinna se papperen på huset (märk väl, vi har inga som helst papper på huset än). Sakta i backarna säger jag. Vi ska ta dit en besiktningsman har vi bestämt, som kollar av huset så det inte är några större byggfel (slarv med tätning i fasaden tex).
    - EGO - over and out

• BrudSommar2006

Telis, här är det i alla fall i vecka 28 man ska göra den där läbbiga glukosbelastningen, först ingen frukost, sedan dricka läbbig gegga, sedan vänta i flera timmar, sedan blodprov. Klarar det aldrig utan att kräkas!

EA, vi klarar inte av att få in två bilbarnstolar och två vuxna med packning i en V70! Hur vi ska göra när vi åker på semester framöver vet jag inte men antagligen blir det takbox och så får mina föräldrar ta katterna.

AM, varför tror du att Livia håller på att bli sjuk? Och hur kommer det sig att lille herr Plattskalle bara behöver följa med på lunch den här veckan och inte nästa? Ska han in på tvångsvård då???

• muggles

EA: du har ju en expert här i tråden men jag skulle tro att det inte går. Tom i en V70 blir det nog lite trångt (mest för de vuxna, packningen får ju plats).

AM: lille herr Plattskalle låter väldigt roligt

Nenne: tänker på dig! GROUMPF till dig med...

• Piggelin1

EA, vi har ju en Mini hemma & det skulle nog gå om en av de vuxna personerna inte är alltför storvuxen & vi bara pratar babyskydd & inte riktig bilbarnstol Fast inga långa sträckor...

Eller förresten. finns det verkligen tre bälten bak i en minicooper? Nu blev jag tveksam, känns som om det bara är två bälten bak & då är det ju kört. Men två vuxna & två spädisar utan vagnar, det ska gå!

• muggles

BS: jag tror att lille herr Plattskalle tvångsvårdas av sin far om det är måndagar(?).

Gör alla glukosbelastning nu för tiden? På min tid gjordes det bara om man visade hög sockernivå i blodet.

• Piggelin1

Amanda åker ju i Minin varannan dag (när mannen hämtar hos dagmamman, om han inte kör hem först & går ner & hämtar henne) & hon har ju en bilbarnstol & det funkar bra. Var en helg i Varberg med Minin & Amanda för ett tag sen, funkade utmärkt.

Men BS - har ni alltid så mkt grejor med er att ni inte ens får plats i en V70?!?! Två vuxna & två barn?! Till vardags också?! Ok, förstår att det kan bli fullt om ni ska ner till Öland några veckor på sommaren, men annars måste det väl gå?!
    För jag gissar att inte EA menade ngn långåkning?

Muggles - KUL att det närmar sig med huset!!

• fru AM

EA: jag tror det går om alla vuxna är så små som spädisarna ungefär (fast då behöver de kanske bilstolar de också)!

BS: det är nämligen så här att om Livia blir sjuk (hon har börjat hosta litegrann men är i o f s pigg i övrigt) så är det jag som åker på passning ons-fre. Må-tis är mina jobbdagar så då är maken "barnansvarig"

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor