• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Mugglan, kul med huset!!!

Lycka till Frejis, sååå spännande!!!

• Ore

Överväger starkt att lägga mig och sova ett tag. Måste börja ta det litet mer lugnt på jobbet, och korta ner dagarna, är helt slut när jag kommer hem...

• BrudSommar2006

Frejis, vilken tid är det vi ska börja hålla tummarna?! Vi hör från dig när du har möjlighet härnäst då, spännande! Eller du menar att du tänker titta in här igen i alla fall innan och berätta när det är dags?

Mrs B, du verkar ha fullt upp! Jag vet att i vissa kommuner så är alla tvungna att göra glukos-eländet så det verkar vara olika på rutinerna där.

Iris är grinig som få ikväll och maken är iväg på föräldramöte på dagis, jag klagar inte över att han är där iofs, jag var förra året så jag tyckte att det var hans tur.

Lapinette, ja men nu vet ni ju att det blir barn så småningom så nu kan det väl vara legitimt att titta på hus ändå! Gå på lite visningar i alla fall, man lär sig en del på det. Det var ju ändå inte så långt kvar tills kursen börjar, bara i slutet på månaden! Vilket nytt svenskt ord har du lärt maken idag då, om ni ska börja öva menar jag?!

• BrudSommar2006

Ore, Mistral vet jag tyvärr ingenting om men om det står så på hemsidan tror jag säkert att det stämmer, de brukar vara ungefär så långa ihopfällda.

• BrudSommar2006

Telis, är ni med i budgivningen??

• Frejis

Tack för alla tummar och lyckönskningar tjejer

Vi ska vara på avdelningen 8.30 och jag har förstått att därefter kommer det att gå rätt fort så att Bumsisbebis nog är ute någon gång före lunch. Inte så många timmar kvar mao!

Trevlig kväll och stora kramar till alla

• kängu

Frejis, jag ska tänka på er alldeles extra från 8.30! Blir alldeles tårögd när jag tänker på vad du ska få vara med om imorgon... helt underbart!! Njut den sista kvällen i lugn och ro extra mkt nu, och se till att sova ordentligt (om det går).

• BrudSommar2006

Frejis, vad bra med en så tidig tid! Tänk att ni faktiskt gått tiden ut, Bumsis och du, fram till det planerade snittet!

Det är lite dystert när man inte sett någon gul nuna här på ett tag förresten. Nenne, jag kan inte skriva det bättre än Sweet redan gjort i sin blogg men jag tänker på er.

• Vännerfan

Jättestort lycka till imorgon, Frejis! Tänk, äntligen efter så många års väntan är det är äntligen dags för dig att bli mamma!!

Jag blev lite orolig att Nenne blev avstängd efter inlägget till han Stefan. Men då det inlägget fortfarande finns kvar blev hon förhoppningsvis inte det ändå! Tänker på dig tjejen!

Ang. mammor så... jag ska nog inte ens börja... Kan bara konstatera att jag inte berättar någonting av vikt för henne längre. Blir så besviken när man tycker att man öppnar sig om något viktigt och så gäpsar hon och säger att det är dags för henne och pappa och titta klart på nåt töntigt inspelat program på videon som tydligen är viktigare etc. Det senaste av vikt var nog för flera år sen när jag bad om råd om huruvida det var ok att säga upp sig om man vantrivdes nåt hemskt på sitt jobb trots att man inte hade nåt annat jobb att gå till och hon och pappa inte tyckte jag skulle det. Då gick jag direkt och sa upp mig, för jag var så säker på att de inte visste vad som var bäst för mig! Så på sätt och vis hjälpte de mig kanske utan att de visste om det...

Mugglan, Det lät som ett bra råd av banken. Jag hade rått er till samma sak själv. Amorterat som tusan så fort det bara gått! Hoppas besiktning etc. går bra. Är detta alltså huset där ni träffat grannarna?

Snorkis, den BM:en var inte bara otrevlig, hon har ju dessutom jättefel med många saker hon sa! Det är ju faktiskt besvisat att det inte går fortare för att man slappnar av etc. Vi hade en länk till en sajt för ett tag sedan där en doktor tog kål på i stort sett varenda myt med fakta. Någon som minns var den fanns? Även om den andra BM:en inte heller verkar bra känns det inte som att hon kann vara sämre än denna. Jag hade inte kunnat hålla tyst, men det kanske är mest nu när jag är gravid som jag inte håller inne med någonting...

• Vännerfan

Usch, ni får ursäkta min dåliga svenska... Så går det när man inte läser igenom först...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor