• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Piggelin, jag är likadan, jag klarar inte att läsa något sådant längre och det blir bara värre och värre.

• Fru E

Piggis-du har inte en bulle i ugnen

Lappis-började med fundera på om namnet stämde

• Lapinette

Har alltid varit blödig och ständigt fått höra från min mamma "kan du inte sluta gråta". Vi kunde inte ens sitta framför samma tv och se Törnfåglarna utan jag låg i hennes sovrum med ett gäng näsdukar och en kudde att krama.

Ett tips är att sminka sig efter man har ätit frukost och läst tidningen eller att köpa vattenfast mascara eller som mig att göra båda .

• Lapinette

EA - japp, har ett jäkligt ovanligt andranamn .

• Lapinette

Min kusin skämdes något otroligt för sina andra namn Svea och Olivia. Tänk att Olivia inte alls känns så farligt numera men då tyckte vi att det lät hemskt. Svea är fortfarande min mormor och inget namn jag skulle kunna tänka mig på ett barn.

• Piggelin1

BS - på tal om Iris & dagis, så fick jag mail igår av en kompis, som nyligen skolat in sin pojke på dagis. Hjärtskärande läsning, det har tydligen inte funkat alls bra & han är superledsen & vill inte alls till dagis. De körde en extra veckas inskolning, men fortfarande funkar det sådär. Om mitt hjärta brast när jag läste, vad gör det då inte för hans föräldrar... Jag inser att vi kan vara väldigt glada & tacksamma för att allt funkat så lätt med Amanda, både dagiset i våras & familjedaghemmet nu.

• Piggelin1

EA - ingen risk för några bullar i ugnen! Jag ÄR sån bara

• BrudSommar2006

Piggelin, tacksamt nog så gillar Iris dagis men det är ofta någonting som hakar upp sig på vägen... I morse skulle hon inte klättra ur bilen på rätt sida utan klättra över i baksätet på andra sidan. Till sist gav jag upp och gick och öppnade den dörren istället men då tappade hon sin leksakstelefon som hon absolut skulle ha med sig på golvet i bilen och sedan skulle hon inte gå ur bilen alls tills jag plockat upp den. Sedan kunde hon inte bestämma sig vilken sida så då sade jag åt henne att nu går vi här och det var inte populärt och hon strejkade. Så då drog jag ut henne ur bilen och då slängde hon sig på asfalten. Sedan fick jag med henne in på gården men då kunde hon inte bestämma sig för vilken hand vi skulle hålla i och till sist blev hon förbannad för det. Sedan tappade hon sin mössa och fick inte på sig den igen och jag fick inte hjälpa henne och då kunde vi inte gå någonstans. Till sist fick jag in henne genom dörren men då fick jag inte hjälpa henne av med jackan och skorna för det skulle hon göra själv men det blev liksom inget av det så till sist tog jag av henne dem i alla fall och då blev hon helt hysterisk. Mössan skulle hon lägga på sin hylla själv men eftersom hon bara stod och skrek så lade jag den till sist på hyllan själv. Sedan var hon så vansinnig att hon bara låg på golvet och skrek och kastade sig runt och ylade att hon ville lägga på hyllan själv och ja, sedan gick jag så småningom...

• BrudSommar2006

Idag ska vi äta lunch på Time 4 Thai tillsammans med vår nya löneadministratör som börjar i november och allt jag kan tänka på är varma mackor... Jag är grymt sugen på varma mackor med smält ost! Jaja, det får vänta.

• Lapinette

Time 4 Thai är ju i mina neighborhoods! Jag ska dock inte gå ut för lunch utan det får bli makens quiche i micron innan det är dags för massage.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor