• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

PB-håller med övriga att luftningen låter rätt gjord men tar kanske ett tag innan de hinner justera om sig??

Nu har Frejis snart varit mamma i en hel dag

Dagens modefråga från en som är hopplös på mode; hur använder jag det skärp som väninnan fick mig att köpa igår?? Är ett svart, ca 10 cm brett skärp, yta med sammet, stretchigt, med små veck baktill och stort spänne fram. Köpte det till en stor stickad tröja/klänning att ha i midjan för att markera men kan annars inte komma på till vad jag ska/kan använda det????
    Har det idag i midjan till en polo och kjol.........i-landdsproblem jag vet

• passionsblomman

Godmorgon!

Även om bulan jag just skaffat mig i pannan gör att deet utropet känns lite smått överdrivet.
    -I vårt ena badrum sitter en hylla uppskruvad PRECIS i samma höjd som mitt hårfäste, och den sitter på ett skitdumt ställe så om jag genar lite i svängen ut så går jag rätt in i den. Inatt gjorde jag det utan att tända lampan. Jäklar vad ont det gör att få vassa hörn mit i planeten!

Jaså, ni tycker elementluftningen verkar gå rätt till...
    Jag ska nog gå igenom allihop igen i tur och ordning och så brassa på järnet i pannan nu i eftermiddag så får vi se.

Om det INTE funkar sedan, är det rörmokaren man ska ringa då eller? Det borde det väl vara?

• Fru E

PB-tror det eller om du känner någon händig person kan höra med maken vad han tror om du vill?

• fru AM

EA: tycker det låter som om du använder skärpet precis rätt! Går säker att ha till stor/lång blus/skjorta också (eller låna makens skjorta)

PB: tyckr nog att ni ska ta och såga av hörnet på den där hyllan. Runda av liksom ... Stackars Blommans huvud *blåser*

• passionsblomman

Det får du gärna göra!

Vi känner ju inte nån alls härnere än, så till att börja med får man ju reda sig själv.

Googlade en massa inatt och det strå en del om cirkulationspumpar och så en del ord jag inte kan och att man ska kolla tryck och fylla på vatten. Det tänker jag inte dona med ensam, utan sambon och jag får nog kika på vad-dden-där-pumpen-nu-är-för-något tillsammans.

Jag avskyr när jag inte kan sådant där, så jag ska baske mig veta och fatta så jag kan fixa själv sedan.

• nennesjuttioåtta

hej hej
    Ville bara slänga in ett jättegrattis till Frejis med make och välkommen till världen BUMSIS!!!!!

Och grattis till HUS, Muggles! Jag fattar nog vad ni vill göra bakom klippan *nudge nudge* Vad msyigt!!!

Här är det så torrskrapat på den fronten att jag nog snart betecknas som oskuld igen. Men får se om jag får tag i något löst hängande föremål på mannen innan vi somnar. Båda har varit iväg på kurs och/eller kickoff och fick iaf åka samma tåg hem igår. Skönt att kunna luta sig mot någon som vet hur man egentligen mår. Jag har försökt hålla humöret uppe men eftersom flera av dem väntar barn så var det mycket prat om det och naturligtvis frågor om hur jag kunde både vara gift, ha hus och vara så hiskeligt gammal (i jämförelse, hallå, var det inte sthlm som har så hög medelålder på första barnet??????!?!?) UTAN BARN!

Nej, helst vill jag bara sova.

• passionsblomman

Men herregud Nenne!

Tänk, jag slutar aldrig förvånas över att folk inte tänker ett steg extra innan de kommenterar!
    Vad i allsindar svarade du dem då?!?

Usch vad jobbigt när du redan är så ledsen!

• Lapinette

nennelainen - skönt att du och maken hamnade på samma tåg! Jobbigt att vara ibland en massa folk som inte har en aning om vad man går igenom och som tror att barn är något man beställer.

Själv var jag ute med den ultimata väninnan igår. Ultimata för att hon har allt det där som de flesta önskar sig. Ett kanonjobb, stor villa i Djursholm, en otroligt snäll make och två barn som tillråga på allt är en flicka och en pojke. Men hon är otroligt olycklig och hennes liv är en enda soppa. Allt ser så bra och polerat ut utifrån men inuti är det en sabla röra.

Sweet - eftersom du inte varit här så mycket på sistone har jag varit hos dig (din blogg). Var ju tvungen och se om allt var ok.

• nennesjuttioåtta

PB
    ja vad säger man. Jag skakade långsamt på huvudet och tittade med blicken *jag är ett snällt fån men just nu fräter jag sönder dig inifrån utan att du märker något* Fast det var ju inte frågan "vaför?" som kom upp utan det var mer. Du är gift? Ja. Visst bor ni i hus? Ja. Men ni har varit gifta några år va? Ja. Men inga barn? Nej.
    (och här började nog killen känna att gomseglet höll på att trilla av)

lappis
    Tråkigt att hon är olycklig och det måste kännas jobbigt att man är det när man säkert förstår att andra människor tror man har det kalas hela dagarna.

• Lapinette

nenne - ja, där har vi ytterligare en mamma som inte är kontaktbar (vi pratade om det igår här på tråden). Hon totalt ignorerar att dottern har problem utan tror att allt löser sig bara man stoppar huvudet i sanden och låtsas som ingenting. Så min kompis har inte många att prata med.

Tänk att folk har så svårt att låta bli och komma upp med den där barnfrågan?!! Grrrr!!! Vet inte hur många gånger jag har fått säga ... nej, vi har inga barn och sen i de flesta fall har jag sedan fortsatt med att MEN VI FÖRSÖKER!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor