• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

BS: ja vad säger man - vilken morgon!! För både dig och Iris. Känner en pojke som var PRECIS så där i samma ålder. Nu är han 8 och lugn och cool.

NU är kanske Bumsis ute!!!?

• Lapinette

Hurra för Bumsis! Välkommen till denna kalla men soliga värld!

• Mrs  B

BS
    Känner också en pojke som var precis som Iris när han var i hennes ålder.
    Pust, stånk och stön säger jag bara.

Numera är det inga problem med Max men tyvärr börjar Malte gå den vägen.....

• Mrs  B

Grattis Frejis till Bumsis!!!!!! (om hon nu är ute???)

• Fru E

Då får vi skicka ett stort GRATTIS till Frejis, Bumsisbebis och pappa

• passionsblomman

Har jag fattat rätt om jag dragit slutsatsen att Frejis är på förlossningen och genomgår ett kejsarsnitt alldels NU och antagligen redan är förlöst?

HEJJA Frejis och VÄLKOMMEN Bumsis isåfall!

Jag har varit lite avstängd så jag har inte riktigt varit med om man så säger, senaste dygnet.

Varför? Jo, minns ni att Nenne blev rätt irriterad häromdagen på någon viss?
    Nå, det ärhon inte ensam om och säger man ifrån på skarpen så kan man bli lite utvisad, men det var det värt.

• Lapinette

passionsblomman - blev du utvisad??!!! Varför då?

• passionsblomman

För att jag sa "Stick och brinn" i lite längre ordalag till herrn som hoppade in här nyssens, men som härjat runt rätt friskt i fler än en tråd senaste dagarna. När htanttråden blev invaderad rann det över.

Eftersom moderatorn som redan tidigt uppmärksmmades på "fenomenet" som dykt upp, aldrig riktigt läste allt som låg bakom så gick hon helt på anmälda enskilda inlägg-där mitt var ett då, och så blev det.

Saken tog senare en lite annan vändning och nu verkar det åtminstone gått fram att någon verkar finna enormt nöje i att störa och reta upp stämningen i diverse trådar.

Så då får det väl vara värt det, äen om jag inte är säker på att verkligen blivit en avstängning om saken varit mer uppenbar innan.

Lapinette skrev 2009-09-30 11:50:43 följande:
    passionsblomman - blev du utvisad??!!! Varför då?
  • Lapinette

Ahhh... så det var inte bara här inne som han har varit. När sådana där inlägg som verkar lite märkliga dyker upp har jag en tendens att bara hoppa över och strunta i dem.

• passionsblomman

Ja, fast inte när de plötsligt är överallt och på sina håll RIKTIGT oförskämda. När det drabbar enskilda medlemmar i mina favorittrådar, då blir jag galen...

Man har ju valt sitt nick med viss omsorg och självinsikt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor