• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

MEN ett framsteg, hon är ju inte så kelig förrän hon själv vill och ligger hellre bredvid än på en men igår så lade hon sig faktiskt på mitt bröst så jag somnade framför soffan med en prickig, hårig boll som sista syn innan det blev svart. Mysigt!!!!!!

• BrudSommar2006

Igår gjorde jag äpple- och chokladmuffins men de blev sådär, dels faller de bara isär i smulor så de är svåra att äta, dels smakar de bara choklad, man kan nästan inte känna äpplesmaken alls. Undrar om det går att göra samma recept fast utan blockchokladen och då få mer äpplesmak, hm.

• nennesjuttioåtta

BS
    Nancy gillar inte heller det, eller också gillar hon det men tror att man vill leka dödaråttan för hon kurrar med. Hon vill gärna vara med överallt men ibland om man ska klappa henne så bara sjunker hon undan.

• nennesjuttioåtta

äpple- och choklad lät ju så där... Har du mycket äpplen över?

• BrudSommar2006

Nenne, ja vi har rätt mycket äpplen kvar men det där var det första jag bakat med dem, har flera äppelpajer kvar att testa också, arbetar mig igenom en bok jag har sedan förra äppelsäsongen. Sedan kommer ju vinteräpplena snart också, de är väl färdiga om ett par veckor gissar jag, förra året var de klara den här tiden.

• BrudSommar2006

Har just beställt Lucialinne och överdragsbyxor från Pippilotta men det är så svårt att veta vilken storlek med de där Lucialinnena. Förra året hade hon 110 tror jag så i år har jag skaffat 122 och så får vi väl lägga upp i så fall men det är ju så himla knepigt att det ska passa utanpå overallen, suck. Behöver hon ännu större storlek så får vi hitta någon annanstans för det där var det största de hade.

• Lapinette

BS - äppelmos! Det går massor av burkar hemma hos oss, till gröten. Maken äter äppelmos med gröt!

• nennesjuttioåtta

Vi ska till makens föräldrar i helgen och röja i skogen inför avverkning. Först tänkte vi ta med murikkan och göra något gott men det verkar som det ska komma snöblandat regn så vi avvaktar kraftfullt och hoppas på att elda som fan i stugan så vi kan laga mat där istället. Hua! I morse höll mina lår och fötter på att trilla av när jag cyklade, det hade ju inte varit så bra. 1. Hur skulle jag kunnat trampa då? och 2. Vad gör jag när farten tar slut??

• nennesjuttioåtta

BS
    Äppelmos går ju bra att frysa också. Min kompis har ett äppelpajrecept som är sjuuukt gott men tydligen jätteenkelt. Massor av deg är det och med vaniljvisp på det så dreglar jag bara av tanken....

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor