• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Nä bäst att fortsätta koordinera möten - denna universallösning på alla problem

• BrudSommar2006

Har precis varit och inhandlat Novalucol och Losec Mups på inrådan här från tråden. Har hittills knaprat en Novalucol tuggtablett och det var inte dumt alls. Inget lödder i munnen och inget som klistrar sig fast mellan tänderna som de där andra läbbiga tabletterna jag blev tipsad om förra graviditeten, Gaviscon var det visst. Så bra om det här funkar, det är ju lite struligt att hålla på och blanda påsar med Samarin på jobbet.

EA, så det är snart färdigbakat för din del då! Ska försöka mig på att göra äppelmuffins utan choklad idag och se om det blir godare än med, eller i alla fall smakar mer äpple för annars var det väl inget större fel med de andra antar jag.

Äppelmos har vi redan i massor så nu är det bakverk som gäller och ett antal pajer har vi hunnit trycka i oss redan plus att vi har i frysen så tänkte prova lite andra saker nu.

Ore förresten, har man chans att skaffa sig en kombi när man ska ha småbarn så är det inte dumt alls.

Oupsie, vad trist, har det kommit smygandes länge? Jag tycker att tipsen om att få hjälp du redan fått här verkar bra, tänk om lite medicin kan göra susen så att du får må bättre igen? Har det hänt något speciellt i tillvaron som får dig att må dåligt, mycket att göra eller så, eller dök det bara upp?

• nennesjuttioåtta

muggles
    jag såg att jag skrev lite tokigt, självklart tycker jag att det skulle stärka oss och jag vill ju att vi båda går samtidigt i så fall. Vi är ju två vrak båda två. För tillfället känns det ju rätt så hyfsat ändå men vad gör vi om det blir ett bakslag på nästa försök och på sista färskförsöket... hur ska vi hantera det och hur hanterar vi andras graviditeter i fortsättningen?

• Lapinette

nenne - har ni 3 gratisförsök i er kommun?

• Telis

BS, bra att inte Novalucolen var jätteäcklig, hoppas dom hjälper också!

BS igen, du glömmer väl inte dom stekta äpplena?

Oupsie, men fy vad jobbigt att må så dåligt! Kan det vara som utbrändhet efter hårda studier eller nåt? Jag tycker också att det borde finnas hjälp att få på skolan! Kram!

• nennesjuttioåtta

lappis
    jepp, First shalt thou take out the Holy Pin. Then, shalt thou count to three. No more. No less. Three shalt be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three.

• nennesjuttioåtta

så ja, vi har tre försök.

• nennesjuttioåtta

Oupsie
    tycker du resonerar klokt med barnfrågan om du mår så dåligt! Du får inte glömma bort att du ska må bra och det är ju ingen garanti att en graviditet skulle ändra på en depression, tänk om det blir tvärtom? Så ta hand om dig själv och ta tjuren vid hornen och jobba för att bli bra! Men du ska väl hänga med oss ändå?!?

• muggles

Nenne: haha, låter som en gammal film om trollkarlen Merlin el nåt. Ja precis sådant kan ni få hjälp med! Hur ska ni hantera när andra blir gravida etc. Jag fick otroligt mkt hjälp med hur jag skulle hantera tankarna kring min mamma och kunna hjälp henne utan att själv sugas ner i deppträsket. Det terapeuten gjorde var ofta att ställa frågor till mig "men varför tänker du så", "kan du tänka såhär istället". Hon bröt liksom mina tankecirklar så att jag kom till nya "spår". Och hur mkt man än pratar med en kompis så kan de inte ge samma sak, det behövs ofta ngn professionell. Jag kommer ihåg att jag ofta var helt tankspridd och förvirrad när jag gick därifrån för jag hade fått så mkt nytt att tänka på. Min man sa också att det var en otrolig skillnad efter att jag gått där, och faktum är att det har varit en bestående skillnad.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor