• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

muggles - ska nog hem efter spinningen ikväll och laga helstekt fläskfilé med rostade grönsaker och till det ett chilenskt vin som en man på Systembolaget tipsade mig om i förra veckan. Är nyfiken på hur det smakar!

• BrudSommar2006

Halloween-tipsen på Tasteline var precis lagom för mig! Den där Martha Stewart är så ambitiös att jag inte orkar läsa allt...

Telis förresten, stekta äpplen har absolut varit ett av höstens bästa tips, så enkelt!

Liten, hm, vi har äpplen och rabarber kvar från förra året i frysen som vi aldrig kommit oss för att göra något med... Tack och lov att vinteräpplena håller sig bättre så att man kan spara dem så länge.

I kväll blir det äpple- och ananaskaka i alla fall, det gjorde jag flera gånger förra året och det var jättegott.

Usch, mina föräldrar hämtar Iris på dagis idag, ja det är jättebra förstås, men sedan ska jag försöka komma hem tidigt också så att vi kan åka iväg och ge Iris sista pneumockersprutan. Ser verkligen inte fram emot det men det måste ju göras förr eller senare.

• BrudSommar2006

Hm, nästa sats muffins blev jättegoda, utan choklad och med bara lite kanel istället smakar de jättegott. Men de går fortfarande inte att få ut ur formarna så man får äta dem med sked, är det för att jag inte hade formar i papp hemma utan har använt aluminiumformar?

• Liten med Mindre

BS - skulle tro att det är smeten eller gräddningen som gör det. Är de torr-smuliga eller kladdiga? Fast EA är nog experten att svara på det.

Om vi hade vägarna förbi skulle jag hämta upp lite av era äpplen. Visserligen har vi kvar på balkongen från snälla receptionisten, men inget mos i frysen. Fast nu går ju inte bilen åt det hållet i helgen.

Hoppas sprutan går bra idag!

Mindre får vara hemma med morfar idag, och det är tydligen kalas.

• Ore

Liten: Jag har också funderat på denna kanten... Men å andra sidan så är det en stor förbättring med en liten kant jämfört med den bil jag har nu - en mer eller mindre uråldrig 740, som dock funkar väldigt bra så länge jag förser den med bensin och kylarvatten regelbundet (har missats några gånger).

Fast maken hade faktiskt med någon utskrift på en BMW-kombi också, så han kanske börjar svänga litet i frågan...? Kanske bara krävdes litet tid att vänja sig vid tanken?

Ååååh, vin, drinkar... Jaja, inte sååå långt kvar nu. Apropå chilenska viner så drack övriga på middagen någon chilensk chardonnay som tydligen var väldigt god och smakrik, de var överens om att den smakade mer än rödvinet som också var beställt.

Men jag hoppas kunna få smaka litet goda alkoholfria viner imorgon, ska till Grythyttan och äta gott Ska noggrant notera ner om jag får något gott, så att jag kan rapportera.

Nä, jobbdags...

• BrudSommar2006

Pumpor måste vi absolut ha, det ser jag fram emot.

Jag kommer inte på vad vi ska äta till middag ikväll, usch det är så jobbigt med mat jämt, inspirationen infinner sig aldrig. Nu ska vi ju äta med mina föräldrar också så då vill man ju anstränga sig lite extra samtidigt som Iris är otroligt kräsen. Förut körde vi jämt hämtmat på fredagar när de hämtade Iris, pizza eller Thaimat, men usch, jag känner nästan aldrig för det längre.

• Lapinette

Ore - har provat Chilenskt förut utan att ha blivit övertygad men jag hoppas den här flaskan visar mig motsatsen.

• BrudSommar2006

Ore, om maken kan gå med på det så är utan kant definitivt att rekommendera!

Liten, de är torrsmuliga och sitter samtidigt fast lite i kanten. Fast även om man lyckas få loss dem från kanten (de med choklad går att få loss från formarna, de utan går inte, samma recept i övrigt) så faller de i småbitar när man tar första tuggan. EA, hjälp??

• BrudSommar2006

Muggles, tjejmiddag och tur på stan, det var lyx må jag säga!

• BrudSommar2006

Kängu, Iris har fortfarande inte sovit en hel natt! Det är väl hon och Victor...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor