• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

EA - ja du, nu var det en så där 8 år sedan jag åt den risotton men jag har för mig att det var bitar. Det enda jag riktigt minns var att den var suveräntgod.

• Fru E

Lappis-men va kommer du inte ihåg receptet

• snaily

Mugglan
    Ja det är ju snart! Som tur är är jag ändå ledig den dagen så slipper krångla med jobbet. Jag hade tänkt december men doktorn tyckte vi skulle ta samtalet redan nu så då får det bli så.

Lappis
    Nej ingen gyn här i byn Ingen BM heller. Det är närmsta stad som gäller, 12,5 mil tror jag vi har dit. Sen hoppas hoppas hoppas jag verkligen vi får göra ivf i Falun istället för Umeå (landstinget har avtal med ivf-kliniken i Umeå), vi har mycket närmare till Falun.

EA
    Tror vi kan ta bloproverna på vanliga hälsocentralen, hoppas det iaf, har mailat gyn och frågat.

Kramar till Oupsie!

• Fru E

Snaily-ja jag försökte också få maken att gå med på att ta samtalet redan i oktober för att kunna sätta igång i december men det gick sådär. Men med min plan hoppas jag ändå att vi kan köra igång i december

• Piggelin1

Oupsie - klart att du ska hänga här med oss!!!!
    Kraaaamar till dig

Snaily - det är ju supersnart - vad bra!! Får man säga "grattis" Ett steg på vägen helt klart!

Kängu - grattis till den låååånga nattsömnen! Känner igen det så himla väl! Man kände sig som en prinsessa när man väl fick sova en hel natt första gången!
    Numera är vi ju bortskämda med att Amanda alltid sover nätterna igenom, så de få ggr det inträffar att hon inte gör det, då är man ju som ett ras dagen efter & undrar hur man i hela friden orkade då i början...!

Lite andra kommentarer efter ikappläsning:

Nenne - vilka puckon du stötte på i storstan
    ...och sen lärde jag mig ngt nytt - muurikka. Aldrig hört ordet innan ens. Fast jag har ju å´ andra sidan inte ens sovit i tält ngngång, så det kanske har sin naturliga förklaring

PB - hoppade in lite i tråden du länkade till, sicken snubbe Fattade liksom inte ens ngnting av det han skrev, bara helkonstig & inga sammanhang whatsoever i det som skrevs!
    Det är så roligt att käsa dina inlägg när du blir irriterad, för du är så rak, & samtidigt väldigt saklig! Hatten av för dig!

Mugglan - var det så länge sen som -98 vi började med Bitch-98?! Jag kör ju fortfarande med det varje år & lyckas dessutom ypperligt med det varje gång

Tinga - fina tyger som Spira har!
    En av mina favvosar bland marimekkos tyger är denna:
    www.4her.nu/show_product.asp%2D196&ref=%2Fshow%5Fcat%2Easp%3Fcat%5Fid%3D37%26head%5Fid%3D26&cat_id=37
    Har sett den hemma hos en bekant & gillar den skarpt.

Nu hittade jag även denna - gillar verkligen den & påminner om en fondtapet vi funderade på till huset - fast jag tror inte att Marimekko har tapeter (?), så det är väl ngt som är snarlikt.
    www.4her.nu/show_product.asp%2D981&ref=%2Fshow%5Fcat%2Easp%3Fcat%5Fid%3D36%26head%5Fid%3D%26page%3D2&cat_id=36

BS - jag imponeras alltid över hur tidigt ute & planerande du är! Lucialinne finns inte ens med på min radar än & om inte du nämnt det, så skulle det nog vara borta från den tills början av dec Får pejla lite med dagmamman hur de burkar göra med lussefirande!

Ok, lika bra att posta detta, innan jag lyckas deleta ngt!

• Liten med Mindre

Piggelin - våra vänner har en gas-murikka på verandan. Kanske nåt för er med trädgård.

• passionsblomman

Piggelin:Nej nej nej, jag "går gärna på person, är hånfull och håller mig inte till sakfrågan och ska veta att det finns ett flertal som anser att jag hetsar och provocerar, så jag borde nog tänka över att hur jag beter mig på forumet. Och komma ihåg att jag är i samma sits som XXXXXX"

För det har moderatorn sagt åt mig i privatmailen.

• fru AM
    passionsblomman skrev 2009-10-02 12:35:47 följande:
    Piggelin:Nej nej nej, jag "går gärna på person, är hånfull och håller mig inte till sakfrågan och ska veta att det finns ett flertal som anser att jag hetsar och provocerar, så jag borde nog tänka över att hur jag beter mig på forumet. Och komma ihåg att jag är i samma sits som XXXXXX"För det har moderatorn sagt åt mig i privatmailen.
    Det är inte den PB vi känner i alla fall!

Ego: nu får jag börja med minipiller igen (efter operationen)! Hurra! Nu ska det inte bli några barn gjorda - det räcker så bra med Tidsfascisten, Galenpannan och Nattugglan som jag redan har.
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor