• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Känner på mig att om du fortsätter hänga här, så kommer du att heta Lajan eller nåt

• Oupsie

Vad skönt att jag får vara kvar Hade saknat er, men ni hade i och för sig inte kunnat hindra mig från att smygläsa

Telis, jag tror också att KBT är bra. Det finns ju flera undersökningar som menar att det är den mest effektiva metoden att motverka depressioner och ångest m.m. Men det finns säkert studier som säger att andra metoder är bättre också Huvudsaken är nog att man hittar något som man känner passar en själv och som man kan tänka sig att jobba med, för det går ju inte automatiskt.

Am, måste fråga, Tidsfascist? Hur är man då?

• Tinga

Telis - åh vad kul, husägarn! Eller är det kanske godsägarn? Grattis i vilket fall. Skicka gärna bilder, om du har.

Annelajan - välkommen hit!

EA - vill du ha gardintips så säg till.

AM - vi hade en Bumbo och den var populär.

Nu vaknade banditerna, så nu har jag annat att göra. Trevlig helg på er!

• Piggelin1

Varför får han inte sitta i babysittern förresten? Är han för stor för den redan? Jag har lite dålig koll på hur gammal han är - time flies!

• Piggelin1

Jädrar vilken speed jag fått upp idag!

Tinga - har sprat ner dina gardinlänkar - vi saknar ju fortf gardiner i många av våra rum!

• Annelajan
    Piggelin1 skrev 2009-10-02 13:38:19 följande:
    Annelajan - hedenhös
    [/citat]
    Piggelin1 skrev 2009-10-02 13:38:48 följande:
    [citat]
    Känner på mig att om du fortsätter hänga här, så kommer du att heta Lajan eller nåt
    Jag kommer garanterat att hänga mig kvar här- ni verkar roliga!♥
  • Lapinette

Annalejan - gammalt gäng som diskuterar allt mellan himmel och jord fast i grund och botten hamnade vi här pga barnlängtan.

• Piggelin1

Hur länge har du smygläst förresten?!

• Fru E

Tinga-jag tycker vårt vardagsrum är riktigt svårt att hitta gardiner till eftersom de tapeter som finns där idag (vi ska tapetsera om någon gång men är ett projekt som vi inte orkat med än utan tagit de mindre rummen) är en blandning av färgerna svagt gult och vitt i lite virvelmönster eller vad man ska säga. Rummet ser inte gult ut när man kommer in i det utan mer beige, gul och vitt och jag tycker det gula i det hela gör det svårt att hitta gardiner eftersom det inte får skära sig....

• Annelajan
    Lapinette skrev 2009-10-02 13:45:41 följande:
    Annalejan - gammalt gäng som diskuterar allt mellan himmel och jord fast i grund och botten hamnade vi här pga barnlängtan.
    Jag hade faktiskt tänkt fråga efter att även ni skulle presentera er...vill ni det?
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor