• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Ahhh... där sa du något. Ska på fest nästa helg och vet inte alls vad jag ska ge henne. Hon har fått våffeljärn och skumpa + gåslever av oss. Kanske choklad och en flaska rödvin denna gång?

• nennesjuttioåtta

maken ska köpa praliner med lakritsfondant på chocolaterian till i helgen, passar utmärkt till iskallt källvatten.

Lappis, du måste lära mig dricka skumpa. Teach me, master och bubbles!

• Oupsie

Snorkis, så ska du verkligen inte känna! Klart att du undrade, det är väl det som hör den här tråden till . Du kom ju ihåg rätt, vi hade ju en plan men nu blir den lite förskjuten bara. Det kommer att ordna sig, som sagt, det går framåt, om än lite sakta .

Fru L, lycka till med IVF. Hoppas att det fungerar för er .

Oh, allt snack om choklad gör mig väldigt sugen. Funderar på om jag ska göra den där chokladkakan (som jag tänkt göra i flera dagar men som jag inte har orkat göra) ikväll? Det hade varit gott...

Nu ska jag ut med hunden, ha en trevlig fredag allihopa!

• Lapinette

pb - de har en butik här på Östermalm numera men jag går aldrig upp på den gatan (Grevgatan) så jag har hittills aldrig sett den. När jag gick hos min akup på Söder så slank jag gärna in där för att "trösta" mig lite.

• nennesjuttioåtta

jag har sett Telis hus jag med, tror jag.

• Lapinette

nenne - du får komma över och bo hos oss en helg så ska jag nog allt lära dig! Gillar du inte skumpa??!! Och vad är det för dravvel om källvatten ... är du gravid???

• nennesjuttioåtta

Oupsie,
    den där dumlekladdkakan jag gjorde förut var helt übergrymt god. *dreglar kraftigt*

• Fru E

spanade med in praliner med lakrits här om veckan när hoppsan väninnan skulle få present men köpte aldrig några.

Hade med behövt en lektion i skumpadrickande!

• Fru E

spanade med in praliner med lakrits här om veckan när hoppsan väninnan skulle få present men köpte aldrig några.

Hade med behövt en lektion i skumpadrickande!

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja det är klart jag är, har jag inte sagt det?

PFffffffffffffffHAHAHAHAHAAHAHH!!!! Nej, men vi ska bo i fäbon i helgen om det inte är för kallt och vattnet där är gott. Men det blir nog vin också, annars vågar vi inte se varandra nakna.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor