• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie

Men jag erkänner, jag var inte heller helt förtjust i champagne för några år sedan. Men min make fick en låda champagne en gång och då blev det ju att man lätt öppnade en flaska när det fanns hemma och på den vägen är det. Nu tycker jag att det är jättegott

• Fru E

att dricka skumpa förlåt var bara tvungen

• nennesjuttioåtta

jasså, bara hälla upp och dricka, säger ni. Låter ju enkelt.

Pol Roger har jag testat, men inte Bollinger. Just nu ligger något annat i kylen och väntar på att få sprättas. Var ju meningen att det skulle ske i helgen men det var inget att fira då.

• Lapinette

nenne ... som en bal på slottet ... aldeles UUUUNDERBART!

• Oupsie

I ett glass, ja varför inte??? Ett glas är nog smidigare dock.

• Telis

Tack tack för grattis!!! Papprena är påskrivna och nu finns det ingen återvändo. Flytt blir i mitten av december ungefär. Jag ska sitta i soffan med en ask praliner och kommendera maken hit och dit med kartonger och "liiiiite mer åt höger, älskling, eller nej förresten, kanske lite mer åt vänster" och "nej, nej, den ska inte stå där".

Liten, jag är nog bara skrockfull tror jag, om jag skulle prata för mycket om saker som jag vill så skulle dom inte hända.

• Lapinette

nenne - man kan ALLTID dricka champagne. Maken har vid varje misslyckad IVF + FET öppnat en flaska.

• Lapinette

Telis - hur känns det??!!! Är det ok nu att flytta ut i förorten?

• Fru E

Fira kan man alltid göra!!!!
    Lyckas man så är det ett tillfälle att fira och misslyckas man är det ett måste att höja humöret med att fira

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor