• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Blivande fru L

Champagne är gott och det pirrar så skönt i munnen!

EA - det känns bra med IVF. Maken är med på tåget. Han blev uppriktigt förnärmad när jag frågade om han ställer upp för min skull. Han är inte lika otålig men han vill verkligen ha barn.

Lappis - Det blir ÄP vecka 48. Spraystarten är inte spikad ännu. Vi kör långa protokollet eftersom det är lättare att planera i tid.

Oupsie - Tack för lyckönskningarna! Hoppas att du börjar må bättre snart. KBT är skiten, det tror jag stenhårt på!

• Piggelin1

Mmmm - bubbel - hit med det!! Jag behöver inte gå ngn kurs, jag lovar!!

Telis - kan du inte maila några bilder - jag håller på att spricka av nyfikenhet!!!!

Blivande - kul att du kikar in!

Dumlekladdaka - vill ha recept!
    Hmmm, var det inte jag som ställde mig på vågen i morse & inte gillade det jag såg

Mugglan - nu är jag nyfiken i en strut - vilka är ni som ska ut & pimpla drinkar idag?!

• Fru E

Piggis-det var bara att söka på dumlekladdkaka så hittar du receptet direkt

• Blivande fru L

Snaily - Kul med IVF-samtal så snart! Det tycks vara rutin att ta en massa prover först, det gjorde vi också. Ser att ni också har långa resor framför er...

Nenne - Oskuld på nytt?

Muggles - Du kan ju en massa finska! Tyget Peikonlehti tror jag kan översättas som trollblad. Peikko är troll och lehti är löv/blad.

Telis - Grattis till huset!

PB - Det var ju ett tag sedan ni flyttade, hoppas att ni trivs och att du kan flytta hyllan i badrummet. Aj!

EA - Vad är det för spännande piller du ska äta?!
    Frejis - Grattis till Bumsis!

• BrudSommar2006

Lapinette, ja men vad bra, då skaffar ni hus där också så kan barnen springa emellan och leka! Vi har bekanta som bor i det området också så jag hittar redan dit så så fort det vankas fika så kommer jag!

• Piggelin1

Telis - en till som var rädd för lappsjukan när jag flyttade! Men ännu har jag inte drabbats

• Blivande fru L

Dumlekladdkaka låter löjigt gott!

• Fru E

Blivande-några kinesiska örtpiller som min akupunktör trodde skulle vara bra eftersom jag inte har så mycket mens vilket inte är bra enligt honom......

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor