• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

lappsi
    där sa du något.

Lapinette skrev 2009-10-02 15:36:08 följande:
    Ska katten med och springa naken?!!! Lycka till säger jag då ... och tänker på krokodilen.
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-10-02 15:35:28 följande:
    Ja, vänta på mammaledighet lär man ju få göra ett bra tag till och ändå längre till pension *SUCK* ... eller kanske inträffar de samtidigt??!!
    ja, det har varit det som fått mig att försöka härda ut här, att jag snart ska få vara ledig. Men det ser ju inte ut så just nu. Men hoppas att pensionen är längre bort.
  • Lapinette

Kan bli en farlig helg! Hoppas verkligen på det bästa nennelainen.

• nennesjuttioåtta

Och hon som är så förtjust i salami!

• Lapinette

Kanske, kanske är jag mammaledig om 1,5 år!!! Fast då hade jag funderingar på att ändå jobba lite hemifrån ... måste ju funka eftersom jag inte får ett spädbarn.

• Lapinette

nenne - exakt vad jag tänkte på!!! :-O

• muggles

Piggelainen: det är Miss X och min husrådgivare (hon som hade åsikter om våra husköp). De där två träffas ju aldrig nu för tiden så nu försöker vi få ihop det en gång i kvartalet och det är knappt att vi lyckas (ett kvartal går ju så satans fort).

• muggles

Aha, hade ingen aning om att peikko betydde troll! Kan yttepytte finska då jag har släkt i Österbotten.

• muggles

Nu har jag druckit en halv snaps (kände inte för det eg) så gubbarna fick ngt att tänka på. Såg allt att de tittade lite extra MOAAHAHAHAAAAAAAAA...

• nennesjuttioåtta

ja det här kan gå riktigt illa. Och mitt ute i skogen, långt från allfarvägar och sjukhus. Nej, det får bli fortsatt celibat. Möjligtvis att vi skulle kunna krångla oss in i hans pyjamasbyxor...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor