• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Annelajan

fru AM skrev 2009-10-03 09:41:58 följande:

God morgon i tråden! Hoppas alla njuter helg!Idag har jag en prövning framför mig - maken försvinner efter lunch och är borta till i natt. Har INGEN ANING om hur jag ska hantera båda barnen vid middag + läggning + ev. nattvandringar ... GAAAH Wish me luck! (Samtidigt inser jag att såhär har många det hela tiden - jag är nog lite bortskämd med att ha min man hemma jämt annars. Jag är helt enkelt ovan. Hursomhelst - wish me luck. Numerärt underläge känns alltid oroande. )
    Jag önskar dig lycka till!
    Men du har inget att oroa dig över...det kommer att gå så bra så!
    Jag är inte lika bortskämd som du är...jag har genom livet fått vara rätt mycket själv, först med spädbarn, sen med lite större barn och det händer ju fortfarande att jag är själv med våra nu tonåriga tjejer...vet du hur det är att vara själv en helg med tonåringar??? DET är jobbigt...och oroligt...och fantastiskt uttröttande!
  • Telis

Lycka till, AM! Om det blir för jobbigt så får du ringa så kommer maken och jag som ett skott och hjälper till!

BS, nu har jag fått en kallelse till aurora-barnmorskan. Det tog alltså nästan två veckor att få kallelsen och nu får jag vänta två veckor till själva samtalet. Har du hört något mer om din remiss?

• BrudSommar2006

Telis, jaha, då ringer jag på måndag för jag har väntat jäkligt länge utan att det hänt ett smack.

Simning idag och det verkar som att makens böner blivit hörda för nu har vi fått ny simfröken igen och han är nöjd.

I eftermiddag ska jag och Iris klippa oss, ska bli skönt.

• Mrs  B

Hej hej!!!

Välkommen Annalajan!!!

Telis
    Stort grattis till huset!!!!!!!!!!
    Vill också gärna se bilder....

AM
    Är själv väldigt ovan vid att ha mannen hemma på kvällarna så när han väl är det blir det konstigt.
    Det går säkert alldeles utmärkt ikväll!
    Jag brukar lägga mina samtidigt så blir det inget gnäll, snabbt och lätt hopp i säng.

Vi har avverkat simskolan idag på förmiddagen, snart ska Max iväg på kalas och ikväll väntar en kräftskiva i byn.
    Har faktiskt krypavstånd hem för en gång skull.

Trevlig helg!

• fru AM

Tack för att ni tror på mina förmågor att ta hand om mina barn! Tack och lov är Storsonen/Tidsfascisten hemma så han kommer vara en bra hjälp (såvida inte läggningen sammanfaller med hans tandborstning 20.40 )

• fru AM

Telis: Tack för erbjudandet - men det förstår du ju att jag inte kan ringa på hjälp, då blir ni ju avskräckta inför detta att ha barn. Ooooh nej det här kommer gå så braaa så braaa! *lallar runt och strör blommor ur en korg runt mig*

• viktualia

själv har jag föräldrarna på besök. Pappa hjälper maken med golvbyggandet, mamma sanerar våra utemöbler från alger och smuts och själv ska jag nog baka kanelbullar.... *vinkar*

• Lapinette

Kikar in här innan det är dags att dra iväg på vinprovningen.

Gårdagskvällen blev verkligen supermysigt och jag kan varmt rekommdera det chilenska vinet förutom att man blir lite väl yr i mössan av det . Jag hann hem innan träningen och förberedde maten, la fläskfilén i marinad och skivade grönsakerna så allt var bara att hiva in i ugnen respektive pannan när vi kom hem från träningen. Efter maten satt vi kvar och spelade alfapet. Kom på att det är ju ett utmärkt spel för makens svenska.

Tänk att det har blivit höst! Gick ut för att göra några ärenden och det småregnar, blåser och är kallt. Brrr... ska hålla mig inne resten av helgen .. ja förutom transportsträckor mellan vinprovning, restaurang osv.

• snaily

Hej och hallå

DET SNÖAR!!!!

Dags att ta in utemöblerna. Säsongen för ständigt frysande är här! Sitter i soffan med fårskinnet i knät och tekoppen på bordet.

Har bakat tunnbröd ända tills nu (fast avslutade med att göra pizza, inte så dumt!) - 15 påsar tunnbröd blev det, fick knappt plats i frysen så delar gärna med mig till den som kommer förbi och hämtar

Lycka till med barnen AM, det går säkert toppen! Annars kan ni komma hit och hjälpa oss äta tunnbröd!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor