• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Telis - härligt att allt såg bra ut!

Izzie - hoppas det inte gick så illa i fallet. Vårt lilla brorsbarn störtdyker hela tiden. När vi var där och hälsade på i våras jagade han sin storasyster, snubblade och slog upp läppen. Mamman är sjuksyrra så hon drog med en gång in honom så han fick sy några stygn. Han har inte lärt sig att ta emot med händerna så han slår upp i ansiktet hela tiden.

• passionsblomman

Lappis, ja det var precis som jag mindes det då. Jag såg hela det där programmet och det var filmat både i Östergötland i hemtrakterna och med släkt och allt och även i London.
    Är det inte Footloose han varit med i nu, eller var det Grease?

• passionsblomman

Just det! Och de var på Let´s dance och visade up sig i våras.

(JA Jag tittar på både Idol och Let´s dance ihop med min son.
    Till min sambos förfäran.)

• Lapinette

Idol följer jag inte men ibland kan jag halka in där men däremot så följer jag Let's dance ... kanske inte så konstigt efterom jag själv har sysslat med denna sport i typ 20 år. Däremot måste jag erkänna att jag har börjat tröttna.

• Lapinette

Peter var på tv senast förra fredagen. Vet inte på vilket program eftersom vi inte var hemma men min mamma ringer alltid *SUCK* när han ska vara på tv eller radio. Hon tillhör definitivt en av hans största fans .

• Piggelin1

...ang musikalpratet... Inser bara mer & mer att jag är helt lost
    Kan inte ens dra mig till minnes att han var med & gästspelade i Lets Dance & det följde jag ju väldigt intensivt i våras
    Selektivt syn- & hörselminne...

• muggles

Piggelin: men är det så att män har sämre ansvarskänsla??? Min chef förstod inte alls vad problemet var enl mottot "om jag inte ser problemet så finns det inget problem". Problemet var att mina kollegor tyckte det var dumt när konsulterna kom och frågade dem om var de skulle sitt mm och de inte visste ngt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor