• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

AM, jag tror att det är lite för sent för oss att bli avskräckta i vilket fall som helst.

Idag har vi varit i Kungens Kurva, första gången någonsin utan att ha varit på Ikea. Istället var vi och klämde på lite barnvagnar men det kändes som om nån skulle komma fram och fråga vad vi har där att göra och be oss att omedelbart lämna affären.

Lappis, alfapet låter ju som ett kanonbra sätt att öva makens svenska!

snaily, ååååååååh snö, fårskinn, te och hembakat tunnbröd, jag tror jag smäller av av avundsjuka. Det där är livet på en pinne!

• fru AM

Hej här är det psykbryt-ihopsamling-slagsmål-försoning-trots-godismutor som gäller. tjoho

• fru AM

och det är alltså Galenpannan Livia som står för hela det utbudet ...
    fru AM skrev 2009-10-03 17:43:49 följande:

Hej här är det psykbryt-ihopsamling-slagsmål-förso ning-trots-godismutor som gäller. tjoho
    Tack för hejarop Snart nattning!
  • viktualia

AM - hoppas att du gått i mål med nattningen... snart ska ju storsonen borsta tänderna.. en halvtimme kvar.. fniss!

Själv är jag aptrött...har bakat bullar plus lagat mat till byggarbetarna två omgångar... snaaaark....

• snaily

AM
    Heja heja heja
    Klockan är strax efter 20.40, hoppas storsonens tandborstning inte krockat med läggningen.

Vickan
    Vad energisk du varit! Impad!

• Snorkfröken77

Wihooo, här sitter jag på sprillans ny dator och kör win7, f-n va coolt det känns Datornörden i mig är lite i extas! Hoppas ni andra har det bra. Puss på er!

• viktualia

Snorkfröken.... åååå jag vill också ha en sprillans ny dator.. framförallt en ny bärbar...

Godnattpuss!

• fru AM

Hej i tråden! Det gick hyfsat igår - barnen somnade samtidigt men Hektor (Nattugglan) vaknade naturligtvis till igen precis innan jag skulle gå och lägga mig och eftersom han är galet högljudd nattetid fick jag ha honom i famnen medan jag tvättade ansiktet, borstade tänderna samt gick på toa ... I totalt mörker ... DET var nog gårdagens stora bedrift.

Nu är det lunch och sedan 14-årskalas för en av barnens kusiner som gäller!

• Ore

AM: Skönt att nattningen gick bra

Vickan: Skulle vinkat åt dig när vi åkte förbi din håla, men jag sov eller halvsov bra länge... Tyckte att jag fått tillräckligt med sömn inatt ändå, eftersom jag gav efter för magen, förvandlade mig till pumpa och kröp i säng vid midnatt...

Bröllopet var annars mycket trevligt. Igår, innan bröllopet, så var vi på Ikea och shoppade en hel del bebisrelaterade grejer. Någonstans där, kommer maken på att han inte sett sin kostym när vi packade om grejerna i bagaget... Hade jag burit ut den? Nej, det gjorde väl du, tyckte jag. Men icke. Den hängde snällt kvar hemma. Telefonsamtal till bruden, som rotade fram en av brudgummens kostymer. Den funkade till maken även om byxorna hade kunnat vara 1-2 cm längre och litet större i midjan.

Nästa "missöde" var fotografens, han dök inte upp i tid!!! Pga punktering. Och när brudgummen pratade med honom typ 1 h innan vigseln, så hade de missförstått varandra. Fotografen hade fått intryck av att de hittat en annan fotograf med kort varsel. När det i själva verket bara var så att vi fördrev tid genom att jag lekte med min kamera... En halvtimma innan vigseln så går det inte att få kontakt med fotografen, och bruden får en liten gråtattack. Hejdas innan sminket är totalförstört, sedan åker vi till kyrkan. Där jag alltså får sköta fotograferingen. Kände mig ungefär som en elefant i ett glashus eller liknande, när jag på ett smidigt sätt skulle försöka att obemärkt röra mig runt i kyrkan för att hitta fotovinklar... Med min mage som starkt påminner om en badboll - den går BARA framåt, och det MYCKET. Kände mig som om jag avverkat ett aerobicspass efter fotograferingen, så det var jäkligt skönt att de sedan fick kontakt med fotografen som kom och fotade under middagen. Då kände jag att jag fick ledigt och kunde sitta ner...

Nog om det

Annalejan: Kort presentation av mig - Har ännu inte fyllt 30, även om jag närmar mig. Skostorlek 36-37. Gillar alla möjliga sorters choklad och vägrar välja en favorit Nu när Frejis lilla Bumsisbebis har fötts, så är det jag som är härnäst på BF-listan (gulp...), har knappt 6 v kvar till vårt första barns beräknade födsel. Bor i en håla man blåser förbi på vägen mellan Gbg och Sthlm

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor