• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

För övrigt förstår jag inte hur jag ska hinna jobba överhuvudtaget fram till jul. Det är kuratorsamtal, BM-träffar, flera UL, möten med olika mäklare, möten med olika banker och så ska man röja, städa och piffa för visning och sen efter det packa inför flytt. Fokus kommer nog inte ligga på jobbet framöver tror jag.

Min chef vet förresten om att jag är gravid nu och kommer att vara borta från jobbet ganska länge. Han tog det jättebra, förvånansvärt bra faktiskt med tanke på att han kommer från en kultur där mammorna bara tar ett par månader ledigt och pappor inte alls. Skönt!

• viktualia

Telis - spännande att få titta på Televinken! Upplys gärna en oupplyst om vad det det där testet är för något!

Och det där med helger framöver.. tjaaa här borde jag ägna mig åt renoveringen eller i alla fall påhejning.. men jag rymmer...

Och fortsätter att grubbla över framtiden. Känns rätt märkligt att renovera huset och plantera tulpanlökar när man inte vet om/när vi ska flytta... hm...

• Telis

Vickan, det är ett test där man kollar flödet i navelsträngen och kanske nåt mer, för att se så att jag inte håller på att få havandeskapsförgiftning. Jag har en lite ökad risk för det.

Nej, nu ska det bli kantarellsoppa och vitlöksbröd till middag. Kanske inte den mest självskrivna kombon men är man sugen på det så är man.

• viktualia

Åhå! Tack! Då är jag mer upplyst! och maten lät bara god!! vitlöksbröd är alltid bra.. fniss!

• MSW

Hej alla!

Telis: så spännande med allt som är på gång! Och jag håller med om att det känns så jäkla skönt när man rensar! Fast jag är ganska dålig på det...

Vickan: Ja, man lägger juh inte i någon själ i det man gör, om man inte vet att man ska bo där någon längre stund.. När vet ni hur det blir?

Am: skönt att gårdagen fungerade!

Annalajan: Hmm.. Ska även jag göra en presentation av mig: Skostorlek 37-38, bor i småland, tycker allra bäst om mjölkchoklad.. Mörkchoklad kan gå an ibland också.. Har en son på 13 månader, och är (väl?) yngst här i tråden med 25 årsdagen som nästa "stora dag"!

Vi överlevde barnpassningen! Och det gick nog så bra man kan förvänta sig! Hon var lite ledsen, men inte otröstlig, och vi lyckades både mata och söva henne!
    A tyckte väl sisådär om det hela, och var betydligt mer hårdhänt mot mig än vad han är annars, men annars skötte han sig strålande!
    Nu ska jag nog börja fixa allt som behöver fixas till imorgon så att man kan sitta och slappa resten av kvällen! :-P på er! Ha en bra vecka allihopa!

• MSW

Telis: Hoppas att allt ser normalt ut med flödet! Och mysigt att få kika...

• MSW

Och eftersom jag började fundera på när det var dags för televinken att komma:

BF-lista (finjusterad)
    Ore 13/11 2009
    BS 18/1 2010
    Telis 22/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner

Fast det känns som att det är någon finjustering jag missat/glömt..?

• MSW

BF-lista
    Ore 13/11 2009
    BS 18/1 2010
    Telis 22/1 2010
    Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner

• Tinga

AM - tack för tipsen!

Telis - alltid skönt när något går bättre än man trott. Hur länge tänker du vara föräldraledig?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor