• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Ojojoj, PRATAR han med dig?! Kan han det???!!!

• muggles

En T-grej (alltså o-OT) är att jag har haft värsta snigelslemmet i snart en vecka. Och eftersom jag fortfarande hade hcg så kan det ju inte vara ÄL, så undrar vad det är för slem? Mkt är det också, får ju ha trosskydd hela dagarna. Tror faktiskt inte att det är svampinfektion för det ser inte ut så heller. Kroppens mysterier...

• muggles

Ja faktiskt. I våras pratade han ju med andra men inte med mig. Men han kan fortfarande gå mitt i en konversation - det gjorde han senast idag (fast då var det inte jag som pratade utan en annan). Han bara tog sin kaffekopp och gick. Han har lite tendenser att signalera att vissa diskussioner är ointressanta

• Mrs  B

Vet inte om man som Skåning vågar in här nu när Göteborgarna har kommit igång.

Muggles
    Så har jag det vid varje ägglossning.
    Är du säker på att du inte kan ha ÄL????

• Piggelin1

Vilken fantastiskt socialt kompetent snubbe han verkar vara...

Jamen just det, det är ju därför han heter just Autisten

• Piggelin1

Allt väl här, förutom att jag är totalt omotiverad på jobbet idag
    Sökte faktist ett nytt jobb häromveckan, får se om det blir ngn intervju. Egentlige trivs jag jättebra med jobbet jag har, men så poppade ett jobb upp, som jag blev lite nyfiken på & drog iväg en ansökan för en vecka sen.

• muggles

Piggelin: just det - du sökte ju nytt jobb ja. Lite nyfiken på det! Du får gärna mejla lite om det...

MrsB: välkommen in

• MSW

Hej på er!

Sitter och försöker "referera och reflektera" inför veckans seminarium.. Men det känns segt, så går nog snart och hämta A hos hans mormor ist.. Jag har iaf kladdat ner något på varje frågeställning.. (och seminariumet är inte förens på torsdag) och även om jag inte skrivit så mycket har jag iaf nått.. Känns skönt!

Telis: Gött att allt såg bra ut!

Mugglan: segt med mäklare man måste få tag på hela tiden, och att chefen inte ser samma problem som du..!

MrsB: Går det bra med svenskan? Hur går det med vikariat?

Någon som har ett bra tips på varma, sköna, slitstarka och hyffsat vattentäta kängor?
    Jag ska inte vandra några längre sträckor, men gissar att jag kan behöva vara ute en del i snön (om det blir någon) i vinter, med A.. Och var man kan få tag på det enklast (och helst billigast )

Sen har jag en undran till, om någon har varit på Hanöhus ( www.hanohus.se/ )? Eller har något tips på något mysigt (inte alltför dyrt) ställe man kan äta god mat på och sova över? (inte så detaljerad krav lista då jag inte riktigt vet vad vi vill...) Jag och maken funderar nämligen på en weekend/övernattning någonstans, ifall min operation lyckas!

Puss och kram på er!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor