• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Telis: skönt att RUL gick bra.

Själv fick jag deleta mitt eget RUL ur min Outlook när jag fick syn på det nyligen

Piggelin: schysst lampa - tyckte nästan den mindre var snyggast. Men dyr!

• Piggelin1

Mugglan, det var den mindre av dem vi siktat in oss på Hittade den större av dem i några olika webshopar på nätet - allt mellan 17 & 27.000 kostar den

Mugglan igen - om man ska generalisera så är det väl ofta så att män inte precis är de som brukar komma ihåg när kollegot fyller jämnt heller. Såna där praktiska (små)grejor, det verkar vara många män som inte "ser" det. Själv har jag slutat se det också, på jobbet. Bryr sig ingen annan (läs av männen, för det är ju nästan bara män på min avd), så gör inte jag det heller. Jag vägrar agera morsa åt vuxna karlar!

• Piggelin1

Nu läste jag lite bättre - att det var kollegor till dig som också reagerat - & de är ju mestadels män, gissar jag? Så då kanske det finns lite hopp om mänskligheten (snarare manligheten...) trots allt??!

• muggles

Piggelin: det är samma här. Ska det ordnas ngt "kul" på jobbet såsom julfest el höstkick-off så får alltid vi tjejer ordna det. Men det blir nog inget i år eftersom vi inte tänker ta tag i det... Det är det som är lite tråkigt - att det inte blir ngt av då.

• muggles

Piggelin: en manlig kollega (och en kvinnlig) reagerade och tog upp detta "problem" på måndagsmötet men övriga manliga kollegor inkl chefen tyckte inte det fanns ngt problem. Till saken hör att min manliga kollega själv varit konsult... Han föreslog att det kunde vara en bra idé att ha en fadder till konsulterna så de vet vem de kan fråga om saker men det tyckte varken chefen el de andra behövdes. Min manliga kollega som försökte påtala problemet ska inte jobba med de här konsulterna, han har helt andra uppgifter, men han hade ändå råkat ut för ngn förvirrad typ som inte visste vem de skulle fråga. Jag bet mig i tungan för att inte ge mig in i diskussionen på mötet - jag sticker alltid ut hakan annars och denna ggn tänkte jag att det fick vara.

• muggles

Här var lite roliga badrumsmöbler: www.wennstamskakel.se/grupp.aspx&bildid=169
    Funderar lite på att skaffa ngt mer förvaringsskåp till våra badrum och eftersom vi inte fick välja kakel/klinkers och valen är lite småtråkiga kan man ju kanske piffa upp med ngt skåp i färg istället.

• Piggelin1

Precis så är det här med - ingen här drar i ngt & jag gör i ärlighetens namn inte heller det, iaf inte där jag jobbar nu. På mitt förra jobb var det jag & några till som ofta drog i AW's etc, men ska jag vara riktigt brutal-ärlig så är det inte så många av mina nuvarande kollegor som jag har lust att ödsla så mkt tid på, iaf inte utanför jobbet. Trist, men sant. Plus att nu när jag har Amanda, så prioriterar man ju också hemmalivet lite mer & den tiden som är över prioriterar man vännerna framför kollegorna. Samtidigt så vet jag att om jag haft kvar mina förra kollegor, då hade jag hängt på mer & antagligen också föreslagit mer - de är helt enkelt roligare & vi har mer gemensamt! En del av mina nuvarande kollegor är iofs OK, men andan att hitta på grejor finns liksom inte alls här.

• muggles

Vi kan bilda klubb Piggelin! Jag borde uppdatera en projektplan - snark!

Har ringt vår husmäklare idag men hon har ännu inte ringt tillbaka. I tisdags sa hon ju att hon trodde det kunde bli kontraktsskrivning "i slutet av veckan" (dvs förra veckan) och sedan dess har jag inte hört ngt... Skum kvinna. Vi får jaga henne ca 1 gång/v för att få veta vad som pågår. Skulle vara gött att få skriva på de där papperen ngn gång.

• muggles

Piggelin: vi fortsätter väl våra blågula inlägg!! Heja Västsverige!!! Jag har också resonerat så att eftersom många av de nya som börjat senare åren inte är så roliga att umgås med (pratar bara jobb och sina internprojekt - snark) så vill jag inte ödsla varken tid på att ordna ngt el på att gå ut med dem.

Apropå ingenting så är jag numera projektledare för Autisten Underliga äro ödets vägar... Men det funkar riktigt bra, han pratar med mig numera

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor