• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

AM - min kollega som var där i slutet på förra veckan och fixade benen verkar vara nöjd. Hon hade mest på baksidan och en orolig son som hoppades att hennes blåmärken ska vara borta tills de ska på kryssning i december.

Vilken gullig kärleksförklaring!

Gällande brunch så vet jag inga fler ställen än de tidigare nämnda samt Mosebacke (där spelar de jazz och är fullt) och så Anglais. Jag röstar för Mornington.

• fru AM

Lappis: Blåmärkena verkar försvinna på ett par-tre veckor så kryssningen är nog safe!

Jag tycker också Mornington!

Nu ska jag gå o träna! See ya!

• muggles

AM: ja vilket hemskt hus (enl min smak)! Alla husen var rätt hemska men det är ju amerikansk smak vilket matchar väldigt dåligt med min...

• Liten med Mindre

Muggles - känner ni er bättre till mods med egen besiktning så ska ni göra det!

AM - härligt att vara älskad av barnen.

Och nu till dagens fråga - vad klär ni med barn på dem så här års? Vi har ett samelsurium av olika kläder för att klara alla eventualiteter, men inget som känns toppen. Visserligen är lager på lager bra, men ändå. Dagmamman (och vi) tycker bara regnbyxor är för kallt, overall är för tidigt, och att hålla på med diverse extra byxor under blir ju meckigt med.

Kör ni på vinterkängor redan? Någon form av höstskor? Gympaskor känns så naket och fodrade gummistövlar lite överdrivet när det är torrväder.

Sen känns det ju knäppt att köpa "höstkläder" när det lika gärna kan snöa imorgon...

Idag ska vi förresten kika på Grynet. Spännande!

• fru AM

Liten: vi klär på Livia: silkestrikåunderställ (perfekt temperatur i alla väder) samt ett lager till utanpå det (tunnare tröja + jeans - sedan fleecejacka/kofta + ev vindjacka beroende på väder. Mössa + vantar. (Igår skulle hon dessutom absolut ha en leopardmönstrad "siden"scarf i halsen. Såg liiite hejcon bejcon ut ... )

Vi ska gå o köpa höstskor idag. Gympaskorna är för kalla och vinterkängorna för varma. Tänker nog ta till storleken och lägga i en sula - så kanskekanske det kan bli vårskor också ...

• BrudSommar2006

AM, söndag! Mornington blir väl jättebra, även om de nu inte öppnar förrän 12 i så fall! Är det AM, Lapinette, jag, Vickan och Telis? Eller har jag missat några?

Liten, lycka till idag! Vill ni veta vad det blir?

Iris har en fleecefodrad regnjacka, riktigt varm och skön är den, med tillhörande överdragsbyxor, höstskor införskaffade på Vincent, stickad mössa och stickade vantar när hon är ute på dagis nu. Även om det blir lite kallare kommer hon att kunna ha jackan och byxorna tror jag. Har också en Reima vinteroverall hemma ifall att vintern skulle slå till, passade på att beställa för några veckor sedan i fall att. Det enda som fattas är vinterskor, de verkar inte ha kommit in i affärerna än i någon större utsträckning, inte på Vincent i alla fall, där jag gillar att handla.

• BrudSommar2006

AM, vad spännande med tandläkaren! Jag undrar verkligen hur det ska gå med Iris, hon blir så blyg så hon blir nästan ledsen när hon ska träffa främmande människor, även om hon låter så entusiastisk hemma innan.

• BrudSommar2006

AM igen, har hon underställ på sig inne på dagis då också? Det känns som att de vill ha så få saker som möjligt att böka på och av barnen när de ska ut. På vårt dagis gillar de när barnen har mjukisbyxor som är lätta att dra på och av, inget problem för oss med Iris för hon är ju lite rund om magen så vanliga jeans och sånt får vi ändå inte på henne.

Sprang på mamman till en kille i Iris dagisgrupp i morse, de ska ha sin tvåa den 10:e januari så vi kommer att vara hemma samtidigt och de bor inte så jättelångt från oss heller, borde vara gångavstånd med vagnen. De vet redan att de får en till kille, snart vet alla vad de ska få utom jag, morr.

• Liten med Mindre

BS - vi vill inte veta kön. Hoppas de inte avslöjar något av misstag.

Höstskor verkar vara grejen alltså, och varmare överdragskläder då de är ute i naturen mycket.

Maken får forska lite i var han vill handla - är han utenörd så får han fixa.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor