• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Fortfarande ingen Frejis, är det ingen ordning på andningen än tro. Är väl i och för sig rätt vanligt efter snitt så inget att oroa sig för men jag vill verkligen, verkligen höra hur allt gått, hoppas att hon kan titta in här snart.

Ingen Koko på ett tag heller, hoppas att ni inte ligger sjuka.

När skulle Cicci komma hem igen, är det någon som vet?

• Ore

Tror att Cicci bara skulle vara borta någon vecka... Fast hon kan ju ha ändrat sig, förstås, och stannar längre.

Sweet var det också ett litet tag sedan man hörde från, undrar hur det har gått med lilltjejens förmodade svininfluensa?

BS: Jag är i v 34 nu

Och för att nyansera litet så har jag ändå mindre panik inför kejsarsnitt, efter att ha hört AM:s och kokos snittberättelser.

Men utan att gå händelserna i förväg, så är jag väldigt ambivalent till att föda ett barn i säte kontra kejsarsnitt. Det känns litet som pest eller kolera för mig...

• viktualia

AM el Lappis - har ni nån åsikt om brunschställe? Själv sover jag i en av de södra förorterna, men det spelar mig ingen jätteroll.. jag är flyttbar. Vore skoj att ses vid halv tolv, tolv nånting...

Vad tycker ni andra?!

• BrudSommar2006

Ore, är det meningen att barnet ska ha vänt sig redan i vecka 34 alltså? Vet att det brukar vara senare med andra än första barnet men har glömt vilka tider som gäller. Att föda i säte tror jag ändå att jag skulle skippa, då skulle jag nog satsa på snitt faktiskt!

• BrudSommar2006

Jag har ingen åsikt om ställe som sagt men jag gillar tanken på halv tolv, hungrig som jag är och uppe tidigt med Iris och tidig frukost dessutom...

• start september

Oupsie, en stor varm kram och jag hoppas att du snart ser lite mer ljus.

Muggles, klart ni ska besiktiga. Det är er rätt - ta den! Säger hon som hittat stora grejor båda gångerna vi köpt icoh för sig äldre hus. Oh kompisarna som köpt nytt har också haft stor nytta av sin besiktning. Vad tröttsamt med folk som inte bryr sig på jobbet. Se till att du får cred när du gör saker iallafall.

Grattis Telis till hus! Tror jag rätt om det är söder om stan?

Izzie, det lät läskigt med M:s fall.

Snorkis, har nog inte kommenterat uschlingen till BM. Fy på henne.

Nenne, skönt att se din gula nuna. Kram!

AM - hur ser sprirorna ut nu?

Här pusslas det som bäst för att få ihop två heltidsjobb och inet för långa dagisdagar för lilla tjejen. Hon är nu jätteglad i dagis vilket är skönt. Dock kände jag idag att de hade klätt henne alldeles för påbyltat på gården - hon var som en liten Michelingubbe och när vi kom hem stod hon på näsan i våra hallklinkers eftersom hon inte kunde ta emot sig med armarna innan jag hann klä av henne. Snyggt blåmärke fick hon, stackars liten.

Engergin förrutom tjej och jobb går till diverse familjestrul (dock inte i vår egen lilla familj tack och lov) renoveringar, och annat som tar all energi. Vi har därför inte gett oss in i några syskonförsök, känner nog båda att det varit för mycket just nu. Så en tant som var beräknad till i morgon syns nu ikväll vilket är bra, nu är jag tillbaka på en ganska regelbunden cykel igen vilket gör det lättare att räkna. Kanske kanske blir det försök kommande ÄL. Som det är nu har vi knappt ens sexat sedan förra tanten, helt horribelt. Dygnet och orken räcker helt enkelt inte till. Träning är också bortprioriterad vilket inte funkar i längden och såklart sätter sig på humöret. Vi ska fixa ett enkelt hemmagym så småningom, förhoppningsvis kan man styrketräna lite när hon somnat även om man är ensam hemma på kvällen.

• Izzie

Muggles - Tycker PB skriver bra ang besiktningen! Bra sätt att få reda på vad man ska vara vaksam på framöver om inte annat. Vi gjorde en besiktning på vårt hus vid köpet och även om besiktningsmannen inte hittade något fel och sa att han besiktigade max 10 hu om året som var så välskött och i ordning som vårt (dvs innan vi tog över då ), så är det superskönt att ha protokollet och hans synpunkter på vad han tror att vi kommer behöva göra framöver underhållsmässigt. Häftigt att ni snart har ett hus!!!

Ore - Det kan vara svårt att avgöra hur huvudet ligger. Jag minns att min BM kollade flera gånger med UL för att vara på den säkra sidan. Sen måste jag säga att snitt inte alls var så farligt. Givetvis var jag stel i början och man märker hur stor skillnad magmusklerna gör för kroppen, men återhämtningen går förvånansvärt fort. Dessutom slipper man ju den största påfrestningen på underlivet med allt vad det innebär. Det ordnar sig ska du se!

MSW - Mysigt med en weekend! Hooks herrgård som Piggis föreslog, ligger inte alls särskilt långt från där jag bor, och det ska vara bra säger dom!

Tack för omtanken om Matilda! Hon har varit piggare idag och såret har börjat läka förvånansvärt fort faktiskt. Det är ju inte direkt första gången hon slår i för hon far ju som en apa överallt, men det är första gången det har tagit så illa så det skurit upp att så stort sår. Men det verkar ha gått bra iaf. Ska testa och skicka henne till dagis imorgon. Jag jobbar kväll så jag behöver inte lämna henne förrän kl 11,15 och sen hämtar maken vid 16-16,30. Det fixar hon nog. Idag hade farmor hälsat på medan jag var på jobbet och då hade hon gjort allt för att farmor inte skulle åka hem, bett om extra kramar och sånt för att hålla henne kvar Inte direkt likt Matilda! Hon är väl utless på mig o maken nu som är de enda hon träffat på fyra dagar, om man bortser från sjukhuspersonalen igår...

Häromdagen var så mysigt. Vi har tagit bort ena sängsidan på hennes spjälsäng så hon kommer själv upp på morgonen när hon vaknar, vanligtvis vid sex-tiden. Hursomhelst kom hon in mitt och makens sovrum, gick fram till sängen, vilade armarna på madrassen och stödde hakan mot händerna och utbrast "Mojjon mojjon"! Det lät så sött! Man kan faktiskt ha små samtal med henne nu. Det blir verkligen roligare och roligare för varje dag!

• Telis

muggles, om det är så ni känner så är det klart att ni ska låta besiktiga huset, det har ni ju all rätt att göra.

Start, ja det har du alldeles rätt i, det ligger söder om stan.

Izzie, mojjon mojjon! Skönt att det inte var värre med Matilda!

Jag har också hört att Hooks ska vara bra.

Jag hoppas också att Cicci sticker in huvudet snart och berättar hur hon mår! Och hur går det med Lillebror?!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor