Muggles - Tycker PB skriver bra ang besiktningen! Bra sätt att få reda på vad man ska vara vaksam på framöver om inte annat. Vi gjorde en besiktning på vårt hus vid köpet och även om besiktningsmannen inte hittade något fel och sa att han besiktigade max 10 hu om året som var så välskött och i ordning som vårt (dvs innan vi tog över då
), så är det superskönt att ha protokollet och hans synpunkter på vad han tror att vi kommer behöva göra framöver underhållsmässigt. Häftigt att ni snart har ett hus!!!
Ore - Det kan vara svårt att avgöra hur huvudet ligger. Jag minns att min BM kollade flera gånger med UL för att vara på den säkra sidan. Sen måste jag säga att snitt inte alls var så farligt. Givetvis var jag stel i början och man märker hur stor skillnad magmusklerna gör för kroppen, men återhämtningen går förvånansvärt fort. Dessutom slipper man ju den största påfrestningen på underlivet med allt vad det innebär. Det ordnar sig ska du se!
MSW - Mysigt med en weekend! Hooks herrgård som Piggis föreslog, ligger inte alls särskilt långt från där jag bor, och det ska vara bra säger dom!
Tack för omtanken om Matilda! Hon har varit piggare idag och såret har börjat läka förvånansvärt fort faktiskt. Det är ju inte direkt första gången hon slår i för hon far ju som en apa överallt, men det är första gången det har tagit så illa så det skurit upp att så stort sår. Men det verkar ha gått bra iaf. Ska testa och skicka henne till dagis imorgon. Jag jobbar kväll så jag behöver inte lämna henne förrän kl 11,15 och sen hämtar maken vid 16-16,30. Det fixar hon nog. Idag hade farmor hälsat på medan jag var på jobbet och då hade hon gjort allt för att farmor inte skulle åka hem, bett om extra kramar och sånt för att hålla henne kvar
Inte direkt likt Matilda! Hon är väl utless på mig o maken nu som är de enda hon träffat på fyra dagar, om man bortser från sjukhuspersonalen igår...
Häromdagen var så mysigt. Vi har tagit bort ena sängsidan på hennes spjälsäng så hon kommer själv upp på morgonen när hon vaknar, vanligtvis vid sex-tiden. Hursomhelst kom hon in mitt och makens sovrum, gick fram till sängen, vilade armarna på madrassen och stödde hakan mot händerna och utbrast "Mojjon mojjon"! Det lät så sött! Man kan faktiskt ha små samtal med henne nu. Det blir verkligen roligare och roligare för varje dag!