• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Tog lite tid där att läsa ikapp och kommentera....

Ego - jag har en riktigt bra chef. Imorse spände hon ögonen i mig och sa att jag är tvungen att dra ner på jobbtempot! Passionerade Vickan gillar inte sånt, men jag får ge mig och inse att graviditet, heltidsjobb och lång pendling är en dum kombi. Chefen förklarade att jag genast skulle lägga in en lämplig dag per vecka för jobb hemifrån och om jag inte gjorde det själv så skulle hon beordra.. typ... Alltså gjorde jag det genast. Och tackar min lyckliga stjärna för att jag har en så bra chef. Hon är f ö bara 10 år äldre än jag och har tre barn varav den minsta är snart 4...

• Annelajan

Men herreguuuuud
    Hur många timmar har jag varit borta?? Det är ju hur mycket som helst att "läsa in"!
    Vad ni är effektiva...my god!

Nåväl, jag har nu skummat igenom det senaste och har förstått att det är choklad och Champagne som är hett just nu- då kan jag upplysa er om att jag dricker allt med alkoholhalt...nä, inte allt- gillar inte cider och ren sprit.
    Champagne kan man faktiskt dricka till både frukost, lunch och middag- det är livets dryck skulle man kunna säga. Synd bara att det ska vara så dyrt

Choklad ska avnjutas "under-kudden-varm-kladdig" och den ska absolut vara ljus. Mörk choklad kan duga att riva över något bakverk men inte intas direkt i bit.

Nåväl, det är fredag, klockan är 19.50, jag sitter här med ett glas kall öl...men vart faan är ni?????
    Hur understår ni er att ha ett fredagskvällsliv utanför BT???
    Grrrrrrr

• Annelajan

Kan även upplysningsvis tala om att mina ♥tonårsdöttrar♥ är HEMMA ikväll....la la laaaa
    Myyyysigt

• Annelajan

Jag tror att det var du Passionsblomma som tidigare här i tråden skrev att vi har fnissat ihop i en annan tråd...jag TROR (by the way) att jag vet vilken tråd du menar.
    Fnissa är väl ändå ett stort understatement- det är ju så galet så att man faktiskt gapskrattar mellan varven
    Vem är denne människa?

Näää, vi ska inte sitta här och göra oss lustiga över andra...fel av mig! Sorry! Ska inte upprepas...

• Annelajan

...jomen visst är det roligt här...det är monologernas afton...och jag tar tillfället i akt att orera över livet i stort- det är så skönt när man får gå och lägga sig helt oemotsagd, det tillhör ju inte vanligheterna

• MSW

Frejis: Stort grattis! Men om nu inte andningen krånglar är ni väl snart på väg hem? Stora kramar iaf!

OCH TELIS!! Vilken chock jag fick när jag satt och läste ikapp! Stort grattis till huset! *blir lite lagom avundsjuk* Är det det huset med 150 intressenter?? Kramar till er också! Vill också gärna se bilder om du har några!

Och välkommen Annelajan!

Nu ska jag fortsätta läsa ikapp, och se om jag kommenterar något mer! Sängen ropar ganska högt...... Imorgon eftermiddag/kväll får ni gärna hålla en liten tumme eller något åt oss då vi ska vara barnvakter åt våra vänners halvåring när de är på bröllop! Ska bli spännande.. Ev skrämmer det väl oss från att någonsin skaffa mer än ett barn!

Ha en trevlig helg!

• snaily

Läst ikapp dagen lite mer noggrant nu, och hittade Telis HÖGST diskreta avslöjande! Stort grattis Telis!!
    Sjuuuukt nyfiken, kan du inte skicka länk, eller bilder, eller åtminstone tala om var huset ligger?

Lycka till med barnvaktandet imorgon MSW, ni blir nog inte avskräckta tror jag.

Nu ska jag krascha i sängen - trött efter en ganska intensiv vecka.

• Ore

Telis: Vill också ha huslänk!!!! GRATTIS!!!

Nä, får fortsätta läsa på sidan 628 imorgon. Ögonen vill inte hålla sig uppe.

Hej hej Annalajan...

• fru AM

God morgon i tråden! Hoppas alla njuter helg!

Idag har jag en prövning framför mig - maken försvinner efter lunch och är borta till i natt. Har INGEN ANING om hur jag ska hantera båda barnen vid middag + läggning + ev. nattvandringar ... GAAAH Wish me luck! (Samtidigt inser jag att såhär har många det hela tiden - jag är nog lite bortskämd med att ha min man hemma jämt annars. Jag är helt enkelt ovan. Hursomhelst - wish me luck. Numerärt underläge känns alltid oroande. )

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor