• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

kom ihåg att det inte är tjejen i filmen som skrivit brevet.
  • nennesjuttioåtta

åh nej, jag som inte ansat tokbusken. Han kommer att bli så skrämd att han springer till skogs.

• nennesjuttioåtta

oojoj, ska det verkligen bli ligga i helgen? Spänningen är olidlig!

• nennesjuttioåtta

ha en skön helg, brudar!!!! PoK

• snaily

Fasen, verkar som om jag har missat er smålulliga fredagsförfest!

Glömt säga GRATTIS till Bumsis Frejis!! (om du nu hinner läsa här)

Telis - vad har hänt? Hus?!? Jag har verkligen inte hängt med! Nyfikeeeeeeen!

Nu ska jag snart hem och fredagsmysa med maken som jag knappt träffat senaste två veckorna. Imorgon ska jag upp i gryningen för att baka tunnbröd - vilken puckad idé!!! (När jag sa ja till eländet insåg jag inte att det skulle börja så tidigt på morgonen, suck...)

Sugen på att prova om det går att se mina äggstockar med jobbets ultraljudapparat, genom bukväggen alltså, kanske om man trycker väldigt väldigt hårt...

Hej annelajan! (? var det så? arne lejon? )
    Jag är en 35-årig storfotad chokladsnobb (precis som nenne) och norrlänning (nästan paw rihktiht) sen tre år tillbaka. Maken och jag försöker få till en liten snigel men det går sådär, blir antagligen ivf-försök efter årsskiftet.

• snaily

Rapport: det gick inte så vidare bra, jag såg mest fett och tarmar. Jag tyckte ett tag jag hittade ena äggstocken och i så fall en ganska stor follikel, men antagligen var det bara ett blodkärl. Jag är tydligen inte så haj på det där med ultraljud på människor

• fru AM

Oupsie: Tidsfascisten är extremt noga med tider, lever sitt 12-åriga liv efter klockan och borstar tänderna exakt samma tid varje kväll (20.40)

Piggelin: Hektor får inte sitta i babysittern för att han ska låta bli tryck på sitt ack så platta bakhuvud.

Den där förbannade Bumbositsen är ju slut i varenda bebisaffär i stan! Blir galen! Är detta följden av sova-på-rygg-rekommendationerna från BVC!!!? Jag beställde en grön på nätet ? hoppas den fanns i lager ?

Jag har också sett Telis hus!!! Jag säger som Livia (retsamt): Na-nana-na-na-na!

Annelajan: AM-presentation:
    Är just nu lika gammal som jag har skostorlek, alltså 40 (dvs skräcködlefötter ). Gillar choklad men äter just nu inget sånt alls eftersom post-babymagen ska bort. Har tre barn som med jämna mellanrum får nya smek-/öknamn ? alla lika kärleksfullt menade. Bor mitt i smeten i Stockholm. Är trådens kanske mest maniska Googlare.

• passionsblomman

Nu har jag handlat mat. Det blir en ljummen potatissallad med fetaost och avocado, småtomater och lättfrästa färska champinjoner till det en massa olika kallskuret och så melon och päron och lite ostar.

Fast först får man lite kex med tapenade och så har vi TVÅ olika (små iofs men ändå) flaskor champange i kylen, en av dem måste ju öppnad nu såklart. Undrar vilken? -Jag är ingen fena på skumpa precis.

Vin till maten och så Marängsviss till efterrätt.

Lite senare måste jag nog göra Irish Coffee, det var länge sedan...

Chips och läsk finns medan sonen och jag ska kolla Idol. Idag tror jag sambon tvingas sitta med dessutom.

• viktualia

Lappis - åååå en sån fredagskväll vill jag också ha.. hm....

Ore - ska du till Grythyttan så passerar du inte långt från mig... *vinkar*

Oupsie - det är klart att du får hänga här utan att kämpa i bebisfabriken!! Det gjorde ju jag i nästan tre år!

Telis - OJ!!! Husägare! Coolt! Grattis!!! *nyfis*

Annelajan - välkommen Lajjis!!! Svar på frågorna: Mörk gärna med mint, 32, västra mellansverige.. en liten jobbig håla... drar 41 i skor. Är byråkrat till vardags och otroligt passionerad sådan. Ägnar huset i hålan en hel del tid för renovering... men är just nu i v20 av graviditeten och ids inte mycket vettigt.. Är trådens mesta pendlare men hoppas lite lagom baklänges att varslen på makens jobb ska göra att vi måste lämna hålan och att jag då slipper pendling!! Viktualia (vilken ingen kallar mig.. utan bara Vickan).. är ju ett av Pippis namn och jag är nog rätt ofta lika odräglig som hon! Har hängt på BT sedan juni 2006. Gift med prinsen sen hösten 06.

Nenne - den där galna lösningen (jobbannons på väg ut i min bransch plus pendlingsavstånd för maken) handlar om Västerås. Annars är nog huvudalternativet Linköping.

Lappis igen - åååå chokladfabriken.... det är nog dags för en tur dit.. hihihi....

AM - Vilken COOLING till son... borsta tänderna samma tid varje kväll.. *fnittrar*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor