• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Lappis, jag vet inte. Nu är det bara kaos i huvudet.

Ja, just det ja, det ligger inte kvar på nätet längre nu när vi har skrivit på men jag kan lägga in en bild eller två i albumet så småningom.

• Telis

Men jag tänker som muggles, får man lappsjuka kan man flytta in igen.

• nennesjuttioåtta

Telis!
    Grattis igen!!!!
    Ni får ta ett kort på utsikten, göra en fondplastfilm och klistra fast på vardagsrumsfönstret.

• Lapinette

Telis - då frågar jag dig igen om några månader (när ni har flytat). Helt otroligt att det ändå gick så snabbt!

• BrudSommar2006

Telis, grattis, så ni fick det i alla fall! Men hur ska det bli nu, det var ju inte i Lappis område, inte riktigt i alla fall, de skulle ju gå i samma klass, ja barnen alltså!

Passionsblomman, mörk choklad med sprit eller lakrits, bläh. Nej, här äts bara billig mjölkchoklad! -71 är en bra årgång förresten!

Nej usch, nu är det snart dags att åka och vaccinera Iris, bläh.

• Lapinette

BS - jag vill jättegärna bo där! Men husen är bara så jäkla dyra ... men om vi sparar nu i några år eller hittar ett renoveringsobjekt så får kanske barnen får gå i samma klass. Känner förresten en av lärarna på den skolan (om han är kvar).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor