• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Jag kollar nästan aldrig mina bröst, inte för att det finns så mycket att kolla , men gör det nog ändå lite automatiskt när jag duschar vilket fungerar bra nu när de är så små

• Snorkfröken77

Oupsie - Jag får lite dåligt samvete att jag snokade om när ni tänkte börja, förlåt! Hoppas livet får rätsida snart *kram*

Telis - Grattis!!!! Vad roligt, att ha hus är det bästa! (säger jag trots två vattenskador det säger en del)

Annelajan - Välkommen Storlek 40 (39 om jag har tur),gillar i princip all choklad utom den där man blandar i frukt. Bor i mellansverige. Är inte på mitt åttonde försök att försöka få barn och det går väl sådär..har gett upp lite.

Muggles - Jag brukar inte vara duktig och känna själv, jag tänker att maken känner nog om det är nåt knas

Nu ska jag snart iväg att tona håret, ska bli så skönt, nästa all färg från färgningen i augusti har gått ur, inte snyggt...
    Gud vad härligt det är med fredag (och att renoveringen av badrummet äntligen satt fart)

• Blivande fru L

Vink vink från ön! Det är sååå svårt att komma ihåg vad jag ville kommentera eftersom jag inte kan logga in på jobbet där jag oftast läser.

Börjar med ego: Någon/några frågade hur många försök vi har bakom oss, hur det är ställt med simmarna och varför vi ska göra IVF just nu.

Vi har försökt ca 20 ggr, dvs sedan december 2007. Regelbunden mens men usla simmare. Makens simmare ryckte ju upp sig i våras och vi fick upp hoppet om att lyckas på egen hand. Så här ett halvår senare har det fortfarande inte hänt något. Vi var på ett IVF-samtal i augusti och då sade läkaren rakt ut att han tyckte att vi skulle gå rakt på IVF och hoppa över inseminationer. Vi bor ju långt från kliniken och han brukar göra så med oss som bor här, sa han. Han var inte intresserad av något nytt simmarprov så vi har ingen aning om hur det är ställt med de små liven(?). Det känns som att det bara är att tacka och ta emot försöken även om det blir en hel massa resande, mest för min del, i samband med dem. Förhoppningsvis slutar det med ett barn.

• Blivande fru L

Hej hopp Annelajan!

Jag är nästan 32, står stadigt i mina 41:or, renoverar hus och jobbar i branchen som jag och maken inte lyckats i ännu. Är allergisk mot mörk choklad (får utslag) men äter ändå. Tycker om öl och rödvin. Och vitt vin också. Läser ofta men skriver sällan i tråden. Kul att ha dig här, hur som helst!

• Fru E

Blivande fru L-hej *vinkar* det var nog bla jag som var nyfiken på varför ni valde IVF nu
    Känns det bra att starta den karusellen snart?

• Fru E

Blivande-vad tycker din make om IVF, har han samma inställning som min att det inte är "naturligt" och därför inte riktigt vill driva på frågan??

• nennesjuttioåtta

*slirar in*

eeeeeeeek! *bromsar*

fan, nu har jag tjuvläst här hela dagen men orkar inte jobba, eller vad fan, jag har ju inget att göra ändå... GAH!

Vickan btw, hoppas det löser sig, vilken stad skulle det i så fall bli? Lite mer söderut eller? Kul med förändring! Men hur känns det med huset och att ni snart ska bli föräldrar mitt i ev flytt? Eller vad är planen?

Lajan
    *niger* välkommen!
    Storlek 37-38, har precis blivit chokladsnobb så nu är det bara riktig choklad som gäller som inte misshandlats så den blivit besk och fuskgjorts till en annan kakaohalt än den egentligen har , bor i Norrland men så långt söderut man kan komma (den var trixig!).Ehhhh.. vad var det mer?

Weheeeey go girls med IVF! ni om några kommer fixa till siffrorna!!!

• Lapinette

Blivande fru L - låter helt rätt att gå på IVF eftersom inget har hänt än så länge och om din makes simmare behöver hjälp på traven. Har du fått något startdatum än?

• Lapinette

Heejjjjjj nennelainen, din jäkla chokladsnobb!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor