• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Men oj, har vi så många här inne som inte dricker champagne!

• Fru E

Nenne-du råkar inte komma ihåg vilken sida receptet hamnade på

• nennesjuttioåtta

lappis
    alltså, skumpa.. jag fattar inte grejen. Jag vill att det ska smaka trocca men det gör ju inte det.

• Fru E

Nenne-är ni fortfarande så blyyyyyyyyyyga

• Oupsie

Dumlekaka låter smaskens Men jag hade ett annat recept som jag hade tänkt mig, å andra sidan är man väl inte sämre än att man kan ändra sig

Lektion i att dricka skumpa:
    Häll upp i ett glass. Drick. Njut

• Lapinette

Vågar inte se varandra nakna! Herrgud jänta, vad har hänt? Tror den där sista IVF'n gjorde mer fördärv än nytta.

• nennesjuttioåtta

EA
    ja herregud det var ju evigheter sen så jag kommer bli alldeles generad.

• Lapinette

Serveras kall, i ett vackert glas ... och gärna Pol Roger eller Bollinger .

• Fru E

Nenne *asgarv*
    Här är det iaf 2 veckor sedan sist.....
    Hittade ett dumlerecept på matklubbens hemsida

• nennesjuttioåtta

undrar hur det kommer kännas?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor