• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Jag vill äta något gott med min sambo oc son ikväll, men inte laga i evigheter. Vad ska jag köpa för något?

Vi har köpt tio flaskor vin och stoppat i vår i övrigt toma vinkällare :- en av dem måste ju såklart öppnas ikväll!

• Piggelin1

Roliga smeknamn AM

PB - känner inte igen den PB jag heller

Vad ska ni dricka för vin? Ang mattips alltså!

• Annelajan
    passionsblomman skrev 2009-10-02 13:02:55 följande:
    Jag vill äta något gott med min sambo oc son ikväll, men inte laga i evigheter. Vad ska jag köpa för något? Vi har köpt tio flaskor vin och stoppat i vår i övrigt toma vinkällare :- en av dem måste ju såklart öppnas ikväll!
    Vad tycker ni är gott?

Hoppsan, här avslöjade jag visst mig själv med att smygläsa
  • Tinga

Muggles ? tyvärr kan våra paneler vara max 45 cm breda, för fönstren går ganska långt ut i hörnen i rummet. De riktigt stormönstrade Marimekkotygerna går ju bra att dela på mitten, men om man bara behåller 2 x 45 cm av den totala bredden på 150 tror jag att man tappar lite för mycket för att det ska bli riktigt snyggt. Annars är det en bra idé.

Nu har jag varit i en tygaffär till och bestämt mig för att skippa Tivoli från Spira. Marimekkotyget finns definitivt kvar på listan, och så de här:
    www.akustikmiljo.se/public/file.php&art=433&FILE_ID=20080401144142_2_26.pdf (sid 9)
    www.almedahls.se/web/Flamsakra_Trevira_CS.aspx
    www.sandersonfabrics.co.uk/acatalog/info_13424.html
    Hoppas att länkarna funkar!

Kängu ? ah, en hel natts sömn; det är lyx för en småbarnsmamma, det.

Oupsie ? klart att du får hänga här ändå. Vad bra att du redan fått hjälp som hjälper.

Piggelin ? jag tror inte heller att Marimekko har tapeter. Fina tyger du länkade till! Man kan längta sig sjuk efter både det ena och det andra av Marimekkos mönster. Många av dem gör sig ju alldeles ypperligt som fondväggar, i tyg om inte annat. Eftersom vi har vita väggar och ganska ljust golv vill vi ha en mörkare gardin, som bryter av lite, så det får inte vara för mycket vitt i den, men annars gillade jag båda tygerna du länkade till.

• Telis

Jaha, nu har man blivit husägare. Nu ska det bara rensas och städas och putsas och packas där hemma. PB, har du lust att kvista förbi och hjälpa till, du som har vanan inne?

Brr, för pumpa.

AM -

Oupsie, men det är klart att du får vara kvar!! Och KBT tror jag är skitbra.

• Piggelin1

Aaaah, en smygis som vågar sig fram - hej Annalajan!
    Det var ett tag sen ngn snygläsare visade sig tror jag?! Välkommen in här, om du vill kliva ur smygläsargarderoben!

• Annelajan
    Piggelin1 skrev 2009-10-02 13:15:11 följande:
    Aaaah, en smygis som vågar sig fram - hej Annalajan!Det var ett tag sen ngn snygläsare visade sig tror jag?! Välkommen in här, om du vill kliva ur smygläsargarderoben!
    Japp...nu är jag ute Tack!
  • Piggelin1

Telis - HUSÄGARE?!?!?!?! Din lilla hemlighetsmakare där!!!
    Skicka länk eller bilder omedelbums!!!!!

...och grattis också, förresten!

• Piggelin1

Annalajan - kort presentation av dig själv, tack

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor