• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Kängu-tycker även om jag sover en hel natt 22.30-06.00 så är jag inte pigg nuförtiden utan masar mig upp.........men är nog mycket mörkret som gör det

• muggles

Kängu: grattis till hel natt - vilken känsla det är! Aha, champagne lät ju inte alls dumt...

....FREEEEEDAAAAAAAAAG!

Idag ska jag ut med tjejerna och äta middag så efter jobbet blir det en sväng på stan och sedan mat och drinkar - vilken lyx! Och så har jag planerat in en fredagssnaps så att gubbarna på jobbet får myror i huvudet

• Fru E

Muggles-du får dricka drinkar för mig med tydligen skulle man inte dricka vin när man åt de där pillerna och antar att även annan sprit är nono

• muggles

EA: men skit också! Ska du inte ens få ngn glädje av att du fick tant?! Oki, då ska jag tillägna en drink åt dig ikväll. Vilken vill du ha - Mojiton?

• Fru E

muggles-ja det går kanon!! Får väl ta och baka mig en smarrig äppelpaj istället lite baileys i vaniljsåsen kan ju inte räknas som att dricka sprit

• Liten med Mindre

Ore - en tanke angående bil - tänk på att en sedan väl ofta har en kant man måste lyfta bagaget över för att få ner i bagageutrymmet, medan de flesta combi av större modell saknar denna irriterande kant. (högre lyft = jobbigare lyft i min värld)

Oupsie - ytterligare en här som fått hjälp av studenthälsan.

Nenne - kraaamar! Hoppas ni hittar någon att prata med!

BS - ni kan också frysa in äppelklyftor och använda till kakor och mos senare. De blir inte precis som nya, men duger fint i bakverk. Äppelkräm (kokt med kanelstång) med grädd-mjölk är en annan gammal klassiker i vår familj. Vinteräpplen kan ni ju lägga en enkellager i lådor och förvara svalt men frostfritt för att ha äpplen fram till nyår eller senare.

• Lapinette

Morning ladies,

Idag är det FRRRRRRRRRRRREEEEEEEEDAAAAAAAAAAG!!!! Så otrligt skönt att denna vecka är över och imorgon vankas vinprovning och middag på stan med bror + sambo.

• muggles

Lappis: låter härligt med vinprovning! Vi funderar på att göra lammkotletter med parmesanmos och en god Carbernet Sauvignon till, imorgon.

Själv ser jag otroligt mkt fram emot att få gå på stan idag efter jobbet, ska strosa runt lite efter höstskor/stövlar tänkte jag.

• fru AM

Jag säger som Livia gnolade när hon nyss rullades i väg i vegnen till dagis: NU ÄR DET FREDAGSMYYYYS!

• fru AM

Och jag ska tillbringa förmiddagen med något så omysigt som besök hos advokaten för testamentesskrivande. Får en att tänka lite för mycket på tråkigheter ...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor