• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Så där ja, tillbaka hemma med en kastrerad Oskar. De sade att han skulle ligga varmt och vila nu, bara det att de hade gett honom en mus att leka med i buren eftersom han hade så tråkigt och nu hoppar han ju runt här på golvet med den eftersom han fick med sig den hem. Jaja.

Hjälp, är det halloween-tema tidigt här i tråden, apropå det förresten så gillar jag halloween men förra året bakade jag en spöktårta som var som en morotskaka som skulle skäras ut till ett spöke och dekoreras med karamellfärg, den blev sådär. Vill gärna hitta något som blir bättre tills i år då Iris nog kommer tycka att det är kul.

Nenne, ni är ju inte på långa vägar färdiga med era försök än men tror du att det blir adoptionskö framöver i fall att eller väntar ni?

590 kr fick jag lösa ut Oskar för förresten, jag hade fått för mig att det var mer så det var en glad överraskning.

• Lapinette

nenne - sorry, ville inte skrämmas bara lite, lite .

Ja, jag tycker synd om dem som inte har ekonomin och kan vänta i 1,5 år. Vissa tar ju lån för att finansiera det hela. Tänk dig dem som gjort 10 IVFer!!!

• nennesjuttioåtta

LAppsi
    hja helt sanslöst, för att inte tala om hur de orkar psykiskt!!!

BS
    Det blir nog adoptionskö men det är mannens bord och det går långsamt men snart så har han dragit ut tum-buttpluggen.

• Lapinette

nenne - vet att det låter jäkligt tröstlöst men det kommer säkert fungera för er en dag ... det tar bara lite tid MEN som jag sagt tidigare att ställa sig i adoptionskön är en extra livlina som kan vara bra att ha till hands.

Den psykiska biten ska vi inte tala om! Pengarna kan man ändå leva utan men att leva under stress och press år ut och år in. Huvvvaligen!

• BrudSommar2006

Nenne, jag säger som Lapinette, det troligaste är ju faktiskt att det kommer att fungera för er, men jag gillar tanken på att skulle så inte vara fallet så har man liksom betat av en del av den där långa kön redan.

Nehepp, nu titta efter om det finns något till middag och sedan dagis.

• Lapinette

Och själv glider jag iväg på lite dancestepp för trevlig norrman. Adios amigos!

• nennesjuttioåtta

ja, jag veeeeet att vi borde stå i den kön för inget säger att det kommer fungera oavsett vad ni tror, tyvärr. Vi har ju fått all hjälp vi kan få!

• Ore

Och efter ytterligare en hektisk dag på jobbet (med bl.a ett långt strömavbrott!) så har jag äntligen fått åka hem. Nenne, har du inget att göra på ditt jobb kan du få komma och hjälpa mig...

Tycker också det låter som en bra plan att ha betat av en del av adoptionskön ifall, ifall...

Jag var för övrigt på middag igår med folk från jobbet, och vi kom in på det här med barn. En av dem som var med blev pappa för tredje gången för några veckor sedan, men mellan nr 1 och nr 2 så hade de tydligen 7 (!) mf... En annan kille vet jag inte har några barn, han sa att de hade försökt på alla möjliga sätt men det hade inte lyckats. Och i Tyskland (han är tysk) så säger tydligen adoptionsreglerna att parets sammanlagda ålder inte får vara över 70 år när man adopterar...? Inser mer och mer att det är betydligt fler än man tror som inte bara blir gravida på stört...

• Ore

Och återigen ett stort GRATTIS till Frejis med make till Bumsisbebis ankomst! Hoppas att allt är ok med lilla Bumsis, med andningen osv...

Oupsie: En STOR KRAM till dig... De andra har gett bra råd tycker jag, ta kontakt med någon så att du kan få hjälp med (eller snarare mot) depressionen.

koko: JÄTTETACK för informationen. Den är vidarebefordrad till maken. Enligt honom så är bottenmåttet på bagaget lika stort på en kombi som en sedan, underredet är likadant. Så det är i höjd på bagaget som det skiljer. Sedan finns det visst litet variationer i underredet beroende på årsmodell, det var därför han ville veta vilken årsmodell ni hade .
    Jag skulle inte ha något emot en kombi, men i den här frågan så lägger maken ner både själ och hjärta för att hitta en bil som både är vad han vill ha och vad jag säger att vi behöver... Så jag tänker låta honom hållas, han verkar tycka det är skoj.

Och så länge som jag har plats för barnvagnen utan större ansträngningar, och gärna litet mer grejer, så får det räcka så länge. Tycker vi att bagageutrymmet är för litet så lär vi märka det, och då får vi väl byta bil helt enkelt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor