• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

nenne - vad härligt!!! Inte för att det är så underbart skoj att göra IVFer men att ni åtminstone får 3 försök finansierade. Annat mot den "hålan" jag bor i med 2 fjuttiga försök och 1,5 års kö.

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja den där kön är helt sjuk! Läste på FL om någon som blev jätteglad för de hade varit på samtal och skulle göra sitt första försök november 2010. Och då ska man ha försökt ett år innan man gör utredning som för oss tog drygt 1 år (kanske räknas in i sthlm??) så man bör inte vara åt det otåliga hållet direkt. GAAAH!!!

muggles
    ååh master!!!!!! Jag måste kolla det där nu så vi överlever hösten

BTW, det var från the holy grale.

• Lapinette

nenne - man ställs i kön när man är utredd och klar, inte förr! Vi hade kommit fram i kön som nu i våras (om vi hade ställt oss). Det hade då blivit tal om 2 blixt försök innan jag fyllde 39 i maj... hur nu det skulle ha gått eftersom jag i praktiken var gravid t o m början av mars (utomkveds).

• nennesjuttioåtta

alltså tur att man inte bor i Sthlm då, förstår att så många gör IVF privat!

• nennesjuttioåtta

Synd om dem som inte har de resurserna bara. Vilken soppa!

• nennesjuttioåtta

jag blev faktiskt lite rädd också. Ditt buh kom så oväntat!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor