• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie

Har inte varit inne och skrivit på ett tag men jag har smygläst en del...

Först av allt, stort grattis till Frejis och hennes man till Bumsisbebis!

Grattis till den nya tjänsten Liten!

Muggles, så det verkar som att det blir det hus ni vill ha! Vad kul!

BS, äppelpaj, äppelpaj, äppelpaj! Vill du ha mitt favvorecept?
    Skiva äpplen tunt och lägg i en pajform och strö över kanel efter tycke och smak. Blanda 2,5 dl socker, 2 dl vetemjöl, 2 dl havregryn och 1-1,5 tsk bakpulver. Smält 150-175 g smör och blanda ihop till en deg. Det blir som en smuldeg ungefär och smula den sedan över äpplena och sätt in i ugnen 20-30 minuter i 200 grader. Tack vare det smälta smöret och sockret blir pajen lite ?knäckig? servera med vaniljsås eller vaniljglass. Mums .

Snorkis, vilken fruktansvärt oprofessionell barnmorska! Hur kan man bara säga så? Slappna av? Hade haft väldigt svårt att kunna lita på någonting hon säger efter de uttalanden som hon gjorde.

Vickan, ojdå, det låter lite snurrigt med en eventuell flytt på grund av jobb. Hoppas att allt löser sig till det bästa .

Nenne, Nancy låter ju helmysig. En liten katt med en stor personlighet .

Ego, jag kanske kan ta över deppmanteln från er andra ett tag? Jag hoppas innerligt att ni andra snart kommer att slippa den. Jag mår inte så bra . Jag är deprimerad, bara att inse, och jag vågar inte hoppa på barnkarusellen så som jag mår just nu. Vissa dagar är helt ok, ibland till och med bra, men alldeles för många dagar är bara nattsvarta och jobbiga. En av de jobbigaste sakerna är att det påverkar mitt minne och min koncentrationsförmåga, jag glömmer saker och ting hela tiden och går runt som i ett jäkla vakuum. Tur att jag inte har ett barn nu för då hade jag säkert glömt den stackaren någonstans. Höll på att glömma hunden i bilen för ett par dagar sedan, plockade ut det jag skulle från bagaget och stängde luckan och började gå när jag kom på att hunden som satt i sin bur i bagaget säkert också ville följa med . Hon såg lite förvånad ut när jag öppnade luckan igen för att släppa ut henne? Och arg är jag också, tänkte på det som Passionsblomman skrev för ett par dagar sedan. Blir irriterad för ingenting, stackars min make . Vår plan var ju att försöka nu i höst, precis som du kom ihåg Snorkis, men jag vågar inte. En graviditet hade kanske fått mig att må bättre, någonting att glädjas över, men samtidigt tycker jag INTE att det är en bra anledning till att försöka bli gravid. Dessutom vill jag inte ens tänka på hur uteblivna plus efter att ha försökt kommer att påverka mig när jag redan mår som jag gör . Satan säger jag bara, satan helvetes jävla skit?

PB, by the way, synd att du blev avstängt, men du satte nog bara ord på det som många andra tänkte .

• Lapinette

Skickar en stor, varm kram till Oupsie. Har du gått och fått hjälp, någon att prata med?

• Lapinette

AM - visst finns det sorg och bedrövelse i alla samhällsklasser. Det är bara att man (jag och alla andra i deras omgivning) har sett dem som det perfekta paret ... och så krackilerar det. Eftersom de har varit i par i all evighet så har hon inte många kompisar som inte är deras gemensamma. Jag är en av de få hon kan prata med utan att det sprids ... ja, förutom här på BT då .

• nennesjuttioåtta

*tillbaka från frågapräst-tråden*
    Cheeeeesus vilken dåre! Jag är helt färdig! Citatknappen verkade vara för avancerad iaf.

Oupsie
    Varma kramar!

• nennesjuttioåtta

jag kanske skulle ta och äta något idag. *suckar* fy fan vilken skitdag, jag har inte gjort någonting!!

• Tinga

Muggles ? vilket fint hus! Förstår verkligen att ni fastnat för den där klippan på baksidan; det gör verkligen både utsikten genom huset och själva tomten väldigt speciell. Kul att det äntligen gått i lås med köp. Grattis!

Frejis ? jättegrattis till Bumsis! Ca 10% av alla nyfödda passerar en neonatalavdelning, så det behöver inte betyda något jätteallvarligt att hamna där. Hoppas att det snart ordnar sig med andningen. Kram!

Nenne ? kram, tjejen! Tufft med kick-off där man förväntas vara pigg och glad, när allt man vill är att lägga sig i sängen och inte kliva upp på flera veckor. Trevligt i alla fall att se dig här.

BS ? en katt som gnisslar tänder!

Oupsie ? usch, förstår att du har det jobbigt. Stor kram! Har du varit och pratat med någon? Du pluggar väl fortfarande? Isåfall finns ju Studenthälsan att tillgå. Jag har också fått diagnosen depression tidigare, men jag blev väldigt bra hjälpt av medicin. När man är deprimerad orkar man ofta inte se det som är bra, men med hjälp av medicin kan man få kraft att lyfta näsan lite högre, än bara precis över vattenytan, och det kan hjälpa en att komma upp ur det jobbiga. Stor kram och tveka inte att söka hjälp, om du inte redan gjort det.

• muggles

Oupsie: varma kramar från mig med! Som Lappis skrev - har du fått hjälp? Det finns jättebra hjälp mot depression (min mamma har varit deprimerad så jag vet) och ofta är det professionell hjälp som behövs. Men ibland kanske man inte orkar söka hjälp själv...

Lappis: aha, tungt för henne! Men det finns ju bara en hållbar lösning... Men tycker inte att du hänger ut henne då ingen här vet vem hon är.

Orkade inte läsa mer än ditt inlägg PB men han verkade vara en bokstavstrogen herre, tur att han försvann härifrån för annars hade nog fler blivit avstängda (typ jag).

• fru AM

Kram till Oupsie!

När det gäller trådkaparen så fattade jag aldrig vad han ville i denna tråd - förutom att ställa hela trådämnet på huvudet kanske.

• Fru E

Oupsie-KRAM på dig! Min brors fru har varit deprimerad i omgångar i flera år men verkar nu må bättre igen. Hon pratar med en psykolog regelbundet och tar en medicin som hjälper henne. Är det något speciellt som har utlöst det eller har det alltid funnits där? Försök att ta kontakt med en psykolog eller liknande som du kan prata av dig hos

Nenne-äh skit i att jobba!

• Fru E

Maken har gått med i Geek Beach 2010 på jobbet det är en tävling som startat när var och en som vill vara med lägger 500 kr och sen i vår någon gång får den som vinner, dvs har gått ner mest procentuellt i fett i förhållande till sin vikt, hela potten som satsats. Nästa vecka är det invägning för alla så antar att jag får baka denna veckan om jag vill baka

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor