• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    GRATTIS mamma frejis och välkommen till världen bumsis!!!!! HURRA!!!!!
    Vilken underbar nyhet. Hoppas att andningen ordnar till sig.

Vad inne häromdagen för att läsa och skriva. men snubblade över ett inlägg från nenne där hon började ana tant
    Blev sååååå ledsen så jag panik sprang ut ur tråden igen.

har nu repat mod att komma in igen och upptäcker till min förtvivlan att det verkligen var tanten som kommit

vet inte vad jag ska säga, futtit som faaan, skickar bara en stor kram. FAAAAAAAAAAAAAAAAN

Såg att det var flera som fått tant vilket är dkit i helveteteet det också. Kramara till er med.

Och vilket OTROLIGT oproffsigt bemötande du råkade ut för snorkis! Slappna av så funmkar det Får en BM säga så????? Kram.

Grattis till jobb liten och gratiis till hus mugglan.

AM: Förstår oro över platt huvud men tror absolut att det kommer rätta till sig på några månader. Hoppas H gillar sido sovningen.

Några i min bvekantskap och mamagrupp jhade samma problem och det blev bra ganska fort.

Roffe vill alltid somna på sidan. Rullar sen över på rygg, har aldrig oroat mig över att han skulle rulla till mage. Orkar inte oroa mig för allt....

Har mjassor att kommentera men en sprängande huvudvärkl gör att jag inte pallar.

Kan bara meddela att lill-skruttans dop i lördags var FANTASTISKT!!!!! Så himla vackert, fint, trevligt, gott och SUPER. Cicci hade verkligen gjort ett kanon jobb med ALLT (som vanligt). Hoppas att du får skön och välförtjänt vila hos mamsen gumman.

Återigen
    Nenne.....
    KRAM

• _koko_

Hej frullis! Hoppas huvudvärken ger med sig till i morgon!

ore - Vilken trevlig man du har som vill köpa en sån bil åt dig. Vår är en 06a och vi kan ställa vagnen åt båda hållen. Ihopfälld med (fashion-)liggdelen fastsatt blir den ca 1dm högre än en pappkasse (handtagen borträknade) i den änden som sufletten sitter. I den andra änden är den ungefär lika hög som en pappkasse. Man kan ju dela på vagnen också, men jag vet inte om den får bättre plats då.
    Vet inte hur mycket mindre sedanen är än kombin?
    Längden 1m stämmer förresten, den kan bli aningens kortare om man vinklar in framhjulen.

Nu sängen!

• Lapinette

Hurra för Bumsis och kram till mamma Frejis ... säger en lite trötter kanin efter vin på stan med väninna.

• passionsblomman

*svär lite för mig själv då jag meckar med att lufta elementen*

Alltså, visst SKA man väl ara öppna med den lilla vingmuttern och om det pyser luft så väntar man tills det kommer vatten i en jämn stråle?

Och om det kommer vatten direkt så är det redan luftat.

Undrar varför det elementet då ändå är kallt?

• start september

Återkommer så småningom, jag är mest smygläsare för tillfället då livet snurrar så fort just nu. Nästa vecka ska det bli bättring.

Så länge kommer här snabba ord: Kram igen till Nenne om du läser detta.

Kram till Victory, det finns inga ord.

Grattis Liten till jobbet och Muggles till huset! Bra och länge kämpat båda två!

Bamsekramen till Tinga, ni är så duktiga som kämpar dagar ut och in. Jättebra att maken är delvis hemma nu igen.

Grattias Vickan till RUL!

Nu sängen - alldeles för sent som vanligt...

• sweetstreet

Åååå GRATTIS Frejis till Bumsis entré!!!!!

Hoppas nu att hon snart får lämna neo.
    Bamsekram till hela familjen!!!!!

September,
    jag hinner inte heller hänga här alls så mycket längre. Mest är det jobbet som suger musten ur mig tror jag. Läser iböand men hinner inte alls kommentera så mycket. Men försöker skumma då o då för att uppdatera mig lite....

PB
    ang luftning av element så låter det som du gör rätt.
    Ibland kan det dock ta ett tag innan det blir varmt. Särskilt om det stått länge oluftat.
    Hoppas det snart fixar sig.

Tinga,
    hoppas att det underlättar nu när maken din är hemma lite mer. Jag tänker så mycket på er också hur ni har det. Det är svårt att förstå hur jobbig och slitigt det måste var. Själv kan jag ikbland bli sååå irriterad på Lillskrutan när hon bara vill leka med maten, mend et är ju verkligen INGET alls!!!
    Kram gumman!!

Kokisen
    vad härligt det låter att det flyter på bättre med lillebror nu!!!
    Hoppas det fortsätter så.

Usch, nu minns jag inte alls vad jag tänkt kommentera. Som vanligt...
    Jaja så är det.
    Ingen som hört något från Nenne????????????
    Jag förstår ifall hon inte orkar hänga här nu och jag hoppas hoppas hoppas innerligt at hon orkar ta sig upp ur avgrunden. FAN vad ledsen jag blev när jag insåg vad som hänt. Eller inte hänt snarare....
    Finns verkligen inga ord.

Nej nu måste jag göra mig iordning för natten.

Oj förresten Lappis, såg att ni nu bestämt er för adoption!
    Jättehärligt!!!!
    måste kännas oerhört skönt att kunna fokusera på det istället för att jonglera med både känslor och hormoner längre...
    och du vi hade det superhärligt på vår semester. Minns nu att du frågade. Det var vaaaaarmt och fuktigt som i en bastu. Men det var underbart med lediga dagar tillsammans med maken och Lillskruttan!!!
    Och härligt att träffa våra vänner också. och att få bada i havet......
    Synd bara att man inte nkunde vara ledig längre.

Megakramar till er alla nu!!!

• Telis

Morrn morrn!

PB, jag tycker att det låter som om du gör rätt. Fast jag fattar inte heller varför det inte blir varmt då.

Hej Frullan, hoppas huvudvärken är bättre idag!

Sweet, jodå, jag har hört av nenne och hon lever.

PoK!

• fru AM
    till familjen Frejis! Bumsis får säkert ordning på andningen (som förmodligen beror på kejsarsnittet - mkt vanligt) - vi hoppas SNART!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor